Publiceret den: 22-01-2024
"Velkommen til dit livs sensommer - om kunsten at blive ældre og skabe mening og glæde."

Bogen er en inspirationskilde til at udnytte de muligheder, men også de forpligtelser, som seniorlivet byder på. En mulighed for at reflektere over det nye liv, der bliver givet efter arbejdslivets ophør og en anledning til at blive mere bevidst om, hvordan de næste måske 30 år skal prioriteres.

Bogen er skrevet i en let og humoristisk tone, der efterlader læseren med følelsen af ikke at være alene med sine tanker og følelser om det nye liv. Der er mange betragtninger både i forhold til børn, børnebørn, ægtefælle, gamle forældre og indhold i livet i det hele taget.

Bogen er bygget op med refleksions-spørgsmål efter hvert kapitel, som man kan bruge, hvis man har lyst til at blive klogere på sig selv og sine omgivelser.

Målgruppen for bogen er dem, som er på vej på pension – eller allerede er gået på pension eller efterløn og har brug for inspiration til at redefinere deres liv.

Vi får foræret en eventuelt lang periode, livets sensommer, hvor vi har mulighed for at nyde høsten af alt, hvad vi har plantet og sået gennem livet

En periode, hvor vi også har pligten til at deltage og bidrage til fællesskabet med det, vi har lyst til, interesserer os for og er gode til, så vi får et meningsfyldt liv.

Forskellen mellem før og nu ligger i, at bidraget ikke længere nødvendigvis består af et lønnet arbejde, men i højere grad af nærvær, kærlighed, visdom og erfaringer.

Måske blev livet ikke lige det, vi havde forventet. Vi kan vælge at læne os tilbage og tale om vores krops dårligdomme og forfald – og alle de muligheder, vi gik og går glip af. Men hvor sjovt er det lige?

Denne bog handler om at vælge noget andet: At byde livets sensommer velkommen. At gribe livet og forsone sig med det, der er nu, og det, der var. At lægge nogle planer for, hvad vi gerne vil bruge al den frie tid, vi nu får foræret. Vi kan få mulighed for at følge nogle passioner, knytte nye bånd til andre eller styrke dem, der allerede er.

Velkommen til dit livs sensommer – om kunsten at blive ældre og skabe mening og glæde. Anette Ravn.
Trykværket. 249 kr.
Trykværket