Selvom Danmark er et forholdsvist lille land, er listen over de danske medier lang og for nogen uoverskuelig.
De fleste danskere har et par faste medier, som de følger dagligt - Dette kan være nyhedsmedier eller medier, som har en relevans i forbindelse med faglig beskæftigelse eller fritidsinteresse og hobby.
Privatpersoner, virksomheder og organisationer kan til tider få behov for at udsende en pressemeddelelse til medier af interesse.
Privatpersoner som gør dette er ofte sportsstjerner eller kendte personer, og de fleste større danske virksomheder har højst sandsynligt udsendt en pressemeddelelse på et tidspunkt, og måske har medarbejderen i virksomheden fundet det besværligt og uoverskueligt at ramme den korrekte målgruppe af medier. At holde en liste over redaktioner, journalister og kontaktpersoner på forskellige medier opdateret er et stort arbejde, derfor anbefaler vi, at du benytter vores presseudsendelsesservice til udsendelse af dine eller din virksomheds pressemeddelelser til jeres målgruppe.
Presseudsendelser.dk gør det nemt at få overblik og administrere medielister, og vi giver dig en overskuelig brugerflade og gør det nemt for dig som privatperson eller medarbejder at finde og udvælge de rigtige medier.
Nem oprettelse af egne medielister
Via brugerkontoen kan der oprettes og gemmes medielister, således du let og hurtigt kan udsende nye pressemeddelelser fra gang til gang.
Skulle der ske en udskiftning af medarbejderen i virksomheden, får den nye medarbejder hurtigt et overblik via de allerede oprettede medielister hos presseudsendelser.dk.
Vi sørger for at vores liste over danske medier og kontaktpersoner er opdateret, så du kan bruge tiden på at skrive og udsende pressemeddelelsen til de kontaktpersoner og redaktioner som måtte være interessante for jer.
Gode råd til medielister
Herunder finder du gode råd til at opnå mere effekt af dine presseudsendelser:
- Lav en brainstorm over hvilke medier, brancher, emner der er relevante før du sender din pressemeddelelse.
- Skyd ikke småfugle med kanoner – Vær præcis og snæver når du udvælger din målgruppe blandt medierne.
- Find ud af hvilke medier der bringer dine pressemeddelelser og favoriser disse næste gang du skal udsende.
- Send ikke ud for ofte – Misbrug ikke mediets tillid.
- Hold dig orienteret om hvad der sker i branchen - vær først med nyheden!