FAQ

Her kan du få svar på en række spørgsmål, som vi bliver stillet hos Presseudsendelser.dk ApS.

Du er selvfølgelig altid meget velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål.

Hvad er fordelen ved at benytte Presseudsendelser.dk ApS i stedet for at sende pressemeddelelser ud selv?

Presseudsendelser.dk ApS er specialist i at udforme og vedligeholde medielister, der indeholder kontakter til mere end 1.500 medier i Danmark.

Medielisterne bliver løbende opdateret, så du har garanti for, at dit budskab kommer ud til de helt rette kontaktpersoner.

Med overblik over medierne når du hele din målgruppe på det helt rette tidspunkt.

Hvad er prisen?

Presseudsendelser.dk ApS tilbyder forskellige produkter.

Er du ny bruger, og har du kun brug for at fremsende en eller to pressemeddelelser om året, kan du med fordel vælge at udsende pressemeddelelser pr. stk. til kr. 275,- ex. moms.

Ved flere pressemeddelelser om året kan du vælge at købe et klippekort eller et årsabonnement, hvor der er indregnet mængderabat. Med et klippekort udsendes pressemeddelelser pr. klip.

Et årsabonnement giver fri adgang til udsendelse i et helt år.

Du kan læse om vores forskellige produkter under menupunktet "Muligheder".

Hvad kan Presseudsendelser.dk ApS gøre for dig?

Presseudsendelser.dk ApS er en online formidlingscentral af pressemeddelelser. Dit budskab kan nå ud til mere end 1.500 medier i Danmark på få minutter.

Vi formidler pressemeddelelser til aviser, blade, magasiner, tv, radio og internettjenester mv.

Vi kan også tilbyde medieovervågning/presseklip af din pressemeddelelse. Det betyder, at vi samler alle de indrykninger, der har været af din pressemeddelelse. En gang om måneden sender vi presseklippene til dig.

Med medieovervågning/presseklip får du et godt overblik over de medier, hvor din pressemeddelelse har været indrykket.

Hvad med fakturaen?

Fakturaen for dit køb sendes til den virksomhed, som er oprettet i brugerkonto-systemet.

Fakturaen sendes pr. e-mail efter din bestilling.

Du kan vælge at betale online med kreditkort eller med 8 dages betalingsfrist. På fremsendt faktura med 8 dages betalingsfrist er der pålagt faktureringsgebyr på kr. 75,00.

Hvem er modtagerne af pressemeddelelsen?

Medielisterne omfatter e-mail adresser til både journalister og redaktioner på medierne.

Vi har samlet en række oplysninger om de enkelte medier, hvilket sikrer dig den bedst mulige modtagelse af din pressemeddelelse.

Kontaktpersoner, som du selv måtte ønske at udsende din pressemeddelelse til, kan oprettes under din brugerkonto under punktet "Adressebog".

Hvem kan pressemeddelelsen sendes til?

Det er dit valg, hvilke medier du ønsker at pressemeddelelsen skal sende ud til.

På presseudsendelser.dk får du et godt overblik over alle de medier og redaktioner, der kan sendes til.

Du kan oprette dine egne individuelle medielister, og du kan oprette dine helt egne modtagere af din pressemeddelelse.

Hvem står som afsender?

Afsenderen er din virksomhed.

De kontaktoplysninger og virksomhedsoplysninger, som du indtaster, når du opretter pressemeddelelsen, sendes til de valgte medier sammen med pressemeddelelsen.

Hvilke medier kan jeg vælge?

Hos Presseudsendelser.dk ApS kan du udsende din pressemeddelelse til:


Aviser, TV, radio – alle landsdækkende, regionale, og lokale. Derudover fagblade, illustrerede magasiner samt en lang række online- og internetbaserede medier.

Vi arbejder altid på at være fuldt opdaterede omkring mediernes kontaktinformationer.

Hvor læser man pressemeddelelsen?

Presseudsendelser.dk ApS sørger for udsendelse af din pressemeddelelse til alle de medier, som du har valgt at udsende til.

Pressemeddelelsen offentliggøres også på presseudsendelser.dk under menupunktet "Pressemeddelelser", og dit budskab kan endvidere også findes ved en søgning på Google.

Hvor mange medier får jeg adgang til ved køb af et produkt?

Presseudsendelser.dk ApS dækker mere end 1.500 medier i Danmark - aviser, blade, magasiner, tv, radio, internet mm.

Vi forsøger at dække så bredt som muligt, men savner du et medie i vores medieliste, så kontakt os venligst.

Hvordan starter jeg?

Start med at oprette en gratis konto i vores brugerkontosystem. Der er ingen betaling, førend produktet bestilles.

Efter du har oprettet en konto hos Presseudsendelser.dk ApS og er logget ind, kan du meget let oprette din pressemeddelelse med eventuelle billeder/dokumenter.

Det vil mange steder være muligt at klikke på en "Hjælp" knap, så du hele tiden bliver guidet videre. Du skal selvfølgelig altid være meget velkommen til at ringe til presseudsendelser.dk ApS, hvis du har spørgsmål.

Send så mange pressemeddelelser ud, som du ønsker fra den samme brugerkonto. Husk blot dine login informationer.

Hvordan ved jeg, at min pressemeddelelse udsendes korrekt?

Du skal være grundig i dine overvejelser omkring, hvem du ønsker at udsende pressemeddelelsen til.

Send ikke pressemeddelelsen ud til så mange medier som muligt. I udvælgelsen af medier er der en grundig kategorisering, som letter udvælgelsen til de helt centrale medier, som passer til netop dit budskab.

Presseudsendelser.dk ApS kan ikke garantere, at pressemeddelelsen bliver bragt. Det bestemmer de enkelte medier.

Hvorfor elektronisk frem for på tryk?

Ved anvendelse af Presseudsendelser.dk ApS's online udsendelse opnår du, at din pressemeddelelse når ud til en større modtagergruppe og samtidig er det meget hurtigere og billigere end udsendelse på traditionel vis.


Vi har mere end 1.500 medier i vores database - en database, som hele tiden ajourføres med nye medier, nye redaktioner og nye journalister.

En bestilt udsendelse lagres i vores kalendersystem og pressemeddelelsen sendes ud på netop den dato, du ønsker.

Hvornår udsendes pressemeddelelsen?

Det bestemmer du selv.

Fordelene ved Presseudsendelser.dk ApS's online udsendelse er, at du kan bestille en udsendelse få sekunder efter, at du er oprettet som bruger.

Vælg blot dato og tid for udsendelse. Dette huskes i vores kalendersystem. Udsendelsen kan således være lige nu eller i fremtiden.

Kan der medsendes billeder?

Det er muligt at medsende billeder (JPEG, GIF og PNG) og dokumenter (Word, PDF og Excel) sammen med pressemeddelelsen.

Vær opmærksom på, at hver fil max. må fylde 2 MB og den samlede udsendelse max må fylde 10 MB.

På presseudsendelser.dk uploader du billeder og dokumenter, som sendes ud sammen med pressemeddelelsen.

Kan jeg sende pressemeddelelsen til egne kontakter via Presseudsendelser.dk ApS

Du kan oprette egne kontaktpersoner og egne medier i din brugerkonto under ”Medier” og under ”Adressebog”.

Der kan udsendes til dem på lige fod med de medier, du får adgang til via Presseudsendelser.dk ApS.

Kan medielister, man opretter under sin personlige konto, gemmes?

Oprettede medielister kan arkiveres og vil være tilgængelig under din personlige konto.

Vælg selv om du vil slette eller redigere i dem.

Medieovervågning – hvordan fungerer det?

Ved bestilling af medieovervågning modtager du et medieklip for hver gang din pressemeddelelse bliver bragt i et medie.

Vi fremsender medieklippene digitalt til dig.

Vi overvåger mere end 1.500 danske medier.
Hver måned samler vi dine presseklip og sender dem til dig pr. mail.

Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse