Publiceret den: 14-01-2024
Vinterbilleder er en smuk og drømmende musikalsk og visuel rejse gennem det nordiske vinterlandskab.
Komponist Jesper Hansen uropfører, sammen med en række af landets bedste musikere, sit album VINTERBILLEDER, og fremfører derudover en del af den filmmusik han har skrevet gennem de seneste 10 år, til produktioner i både ind- og udland.
Koncerten finder sted d. 20/1 i Borgerforeningen Svendborg Teater, og er allerede tæt på udsolgt.

Der venter publikum en særlig koncertoplevelse, idet Jesper Hansen beskriver musikken som "mere reflekterende og billedskabende end det man normalt hører til koncerter".
Ikke alene har han inviteret en række af landets bedste musikere som bl.a. Mathias Heise (mundharpe), strygekvartetten LiveStrings, Jullie Hjetland (vokal) og Perry Stenbäck (nyckelharpa og guitar), men derudover vil multikunstneren Anna Lidell tegne visuels live til musikken, så publikum får alle muligheder for at indleve og fordybe sig i musikken.

Den smukke teatersal i Borgerforeningen Svendborg Teater, danner den perfekte ramme om koncerten, hvor alle koncertgæster vil føle sig tæt på musikerne, og det har været vigtigt for Jesper Hansen at give gæsterne en følelse af nærhed: "Musikken er meget tilgængelig og filmisk, og jeg ønsker at hver enkelt gæst får mulighed for at kunne åbne sig op, og lade sig omslutte af musikken".

Jesper Hansen er en international anerkender filmkomponist, som - gennem de seneste 10 år - har leveret musik til spillefilm, tv-serier og dokumentarfilm i både ind- og udland. Hans musik har været opført i flere Europæiske lande, og brugt i audiovisuelle produktioner i mere end 100 lande.

Koncerten d. 20 bliver den første i eget navn, og intet er overladt til tilfældighederne
"Jeg ville ikke have nogle undskyldninger for ikke at lave den bedste koncert jeg kan! Derfor har jeg inviteret de bedste musikere vi har, en fantastisk tegner og den smukkeste ramme jeg kan forestille mig".

Koncerten er d. 20/1-24 klokken 20 i Borgerforeningen Svendborg Teater.
Billetter kan købes via Ticketmaster og på www.bfst.dk.

___
For yderligere information, billeder samt pressebilletter til koncerten, kontakt venligst Jesper Hansen på jesper.music@gmail.com
Jesper Hansen

PlantSounds Aps