Publiceret den: 09-01-2024
Årets SMV er en prisuddeling i det danske erhvervsliv, der hylder personerne bag de flotte resultater og det vigtige arbejde i de små og mellemstore virksomheder. Igen i år er jagten gået ind på de ildsjæle, der går forrest i virksomhederne, og som hver dag leverer en inspirerende og beundringsværdig arbejdsindsats til gavn for hele Danmark.
Formålet bag Årets SMV er at give opmærksomhed til og anerkende det vigtige arbejde, der udføres i SMV’erne. De små og mellemstore virksomheder er nemlig rygraden i det danske erhvervsliv og den danske økonomi, men de overses ofte i andre erhvervspriser.
Derfor kårer Årets SMV en velfortjent vinder i tre forskellige kategorier i tæt samarbejde med en lang række partnere, herunder vores fem Premium Partnere: Asnet, Jyske Bank, DAHL Advokatpartnerselskab, KPMG Danmark og Dansk Ejerkapital.
De tre kategorier er:
Årets SMV – Bestyrelse
Årets SMV – Direktør
Årets SMV – ESG Frontrunner
Noget af det særlige ved Årets SMV er, at fokus ligger på personerne bag resultaterne frem for resultaterne i sig selv. Men Årets SMV adskiller sig også fra andre erhvervsprisuddelinger ved, at alle kan indstille kandidater til priserne – og at alle personer kan indstilles, så længe de arbejder i en SMV. Det er både muligt at indstille enkeltpersoner og et team som helhed.
“Det var overvældende at mærke den store opmærksomhed og det engagement, Årets SMV fik sidste år. Vi fik enormt mange indstillinger af kvalificerede kandidater, og det var bare fedt at opleve, at så mange gerne vil give et skulderklap til en kollega, chef, leder eller et bestyrelsesmedlem. Derfor gør vi det selvfølgelig igen, og jeg er meget glad for og stolt over, at alle vores Premium Partnere fra 2023 har valgt at være med igen i år.”
Sådan lyder det fra initiativtager bag Årets SMV og direktør i Asnet, Henrik Nielsen.
Når feltet af kandidater er blevet indsnævret til ni finalister, åbner den digitale afstemning. Sammen med juryens vurdering, der tæller 50 %, finder vi således en vinder i hver kategori, som bliver kåret til det storslåede awardshow den 16. Maj. Det bliver en aften, der i dén grad står i SMV-ildsjælenes tegn, og hvor vi ikke blot skal kåre en vinder i hver kategori, men også hylde de kandidater, der ikke gik hele vejen. De fortjener nemlig også et velfortjent skulderklap!
Der er allerede åbnet for indstillinger, og vi glæder os meget til at se det spændende felt af kandidater igen i år. Det er nemt og hurtigt at lave en indstilling, og alle kan gøre det uanset relationen til kandidaten, man ønsker at indstille.
Læs mere her: https://aaretssmv.dk/indstil-kandidat/

Årets SMV 2024
Indstilling af kandidater: 9. januar-10. februar
Interviews med kandidater: 15. januar-6. marts