Publiceret den: 22-12-2023
FAR sælger 10.000 billetter!
Anders Wortmanns første comedyshow “FAR” har nu solgt over 10.000 billetter, hvilket må siges at være noget af en debut, i forhold til at Anders er en upcoming komiker, uden tidligere erfaring som hovednavn eller kendte tv-optrædener.
”Da vi planlagde turneen, havde vi håbet på at kunne sælge måske tusind billetter til de fire steder der var sat op, så det har oversteget vores vildeste forhåbninger, at vi nu har rundet 10.000 billetter og været rundt på mange større scener i hele landet” udtaler Anders.
”Mange nye komikere, der laver deres første show, må forvente at sælge mellem 1000 og 2000 billetter, hvis ikke de er kendte fra TV eller andet i forvejen. Typisk vil andet show sælge flere, måske en fordobling, men at sælge over 10.000 billetter i første hug er ret vildt”. Sådan siger Martin Rosenberg fra bookingfirmaet B Entertained, der har flere kunstnere i stald og har arbejdet med formidling af underholdning gennem en årrække.
En stor del af forklaringen ligger formentlig i, at Anders efterhånden har fået skabt sig et ret stort antal følgere på de sociale medier som Facebook, TikTok og Instagram. Han har gennem de sidste 3 år delt rigtig mange sjove videoer om livet som familiefar. Hele familien er inddraget i hans ”projekt”, både kæresten og datteren, men også Anders’ forældre og hans nærmeste omgivelser. Mange af videoerne er set over ½ million gange, et par af over 1 million og en enkelt er set over 2 millioner gange.
Læg dertil, at Anders ikke er en helt almindelig komiker. Han har altid sin tro følgesvend, guitaren, med på scenen og krydrer de skæve og ofte lidt pinlige historier med sange, der sætter tingene på spidsen. Anders har derudover lavet den lille ”finte”, at han har taget sin egen far med på scenen. Dermed får showet ”FAR” en ekstra dimension.
”Vi er meget glade for modtagelsen og utrolig taknemmelige for, at publikum har taget så godt imod os” udtaler Anders, og fortsætter ”de har også kunne forstå far, selvom han snakker klingende sønderjysk – endda også på Sjælland!”
På grund af den store opbakning er turen forlænget ind i 2024. Forårets datoer er sat op, men da billetsalget forsat går strygende, arbejdes der også på nye datoer og steder i efteråret 2024.
Kommer der en toer?
”Næsten alle vores shows har været helt udsolgt og det er vi utroligt glade for! Så vi har da fået blod på tanden og ideerne er også ved at komme. Hvis kreativiteten forsætter lige så godt som billetsalget, så kommer der nok en ”FAR 2”, men det bliver først når vi lige har pustet ud efter dette show, og far er jo ikke 58 længere” slutter Anders. Anders far supplerer, mens han slår en latter op, ”Det bly’ve tumpe godt – hvis æ læv’ så læng’”.
martin rosenberg

B Entertained ApS