Publiceret den: 01-04-2022
Er du interesseret i at høre om udviklingen af træbyggeri på Amager Fælled og få mere viden om et par af Sweco, MT Højgaard og ONV arkitekter's nuværende og kommende bæredygtige projekter ? - så kom til bygge- og anlægskonference mandag d. 4. april på Copenhagen Marriott Hotel og mød nogle af regionens rådgivere, entreprenører og leverandører.

Administrerende direktør for projektselskabet bag Fælledby, Erling Thygesen, indleder konferencen med at fortælle om 2.000 nye boliger med træ som det gennemgående byggemateriale til både børnefamilier, studerende og seniorer.

Herefter præsenterer grundlægger og indehaver Søren Rasmussen, hvordan vi alle kan bo billigere, smukkere og mere meningsfuldt med eksempler fra en række af de kommende projekter, som ONV arkitekter har på tegnebrættet.

Senioringeniør og markedschef for bæredygtigt byggeri i Sweco, Camilla Dyring, giver et indblik i projekteringen af et af landets mest eftertragtede kontorhuse i træ, der får udsigt over Amager Fælled og forventes at blive certificeret med den højeste standard indenfor bæredygtighed.

Sektionsdirektør Martin Lose runder konferencen af med at fortælle om tidlig involvering og samarbejde på Ikea City, DSB’s nye værkstedsbygning ved Godsbanegården og Vandkulturhuset på Papirøen, som MT Højgaard har vundet.

Læs mere om arrangementet her.

I Building Network hjælper vi dig med at få mere viden om kommende bygge- og anlægsprojekter, skabe større synlighed overfor branchens aktører og komme i tidlig dialog med nye værdifulde relationer.

Illustrationer:
Den nye bydel på Amager Fælled bliver fuld af naturhabitater, der kan skabe rigere vækstbetingelser for planter og dyr – Illustration Fælledby / Henning Larsen Architects

I Bellakvarter er Solstra Development i fuld gang med projekteringen af et nyt spændende kontorbyggeri i træ – Foreløbig visualisering C. F. Møller Architects

Med sin spektakulære arkitektur og placering pa? inderhavnens bedste beliggenhed bliver Vandkulturhuset på Papirøen et enestående byggeri og Københavns nye urbane a?ndehul – Illustration: Kuma & Associates, Vilhelm Vilhelm Lauritzen Arkitekter og Cornelius+Vöge

ONV arkitekter er udvalgt til at tegne et træbyggeri i 6 etager, som i fremtiden vil udgøre den første ud af tre klynger i den nye bydel Fælledbyen – Illustration ONV arkitekter
Mickey Lund
Telefon:+4593857575