Publiceret den: 07-06-2021
Fornem fransk pris ”Coup de La Coeur” til dansk have rose.

’Fru Nørby’ syn. ’Royal Diva’ har begejstret både juryen og publikum i syv franske byer - fra Marseille og Montpellier i Syd, Annecy i øst, Bordeaux og Rennes i vest, Nancy i nord, L’Hay-les–Roses i Paris og derved sikret hende en fornem pris ”Coup de La Coeur” 2021 ved Grand Prix de la Rose 2021, som netop er uddelt ved en ceremoni i Parc de Bagatelle i Paris.

Der er selvfølgelig tale om den skønne duft rose ’Fru Nørby’- som kgl. Skuespiller Ghita Nørby døbte i 2016 ved Odense Blomsterfestival.

Rosen en forædlet af Rosa Eskelund, Roses Forever, som for 3 år siden fik invitationen af Societe´ Nationale d’Horticulture de France til at deltage i 13. Grand Prix de la Rose.
Rosa og Roses Forever takkede ja – og sendte roserne til de syv franske byer som foreskrevet.
Frankrig har mange dygtige og kendte rosenforædlere og publikum i Frankrig er forvænt med en overdådighed af rosenhaver og parker.

Det var derfor en overrasket, men meget glad og taknemmelig Rosa, der modtog nyheden om at ”Coup de la Coeur” 2021 var tildelt ’Royal Diva.’

’Coup de Coeur’ er ikke ligetil at oversætte til dansk – men et bud er ”ramt lige i hjertet” – eller ”Kærlighed ved første blik”

Baggrunden for prisen var bla at Royal Diva stod smukt på alle årstiderne, duftede dejligt og viste at den var resistent mod sygdomme.
Der bruges ingen sprøjtning med kemi i parkerne - roserne må bevise deres sundhed

For mere info og flere billeder venligst kontakt rose forædler Rosa Eskelund
re@roses-forever.com
tlf. +45 51 57 19 90