Publiceret den: 26-05-2021
Projektteamet bag årets Maribo Craft Days er i fuld gang med at planlægge årets festival for magiske hænder.
Der er allerede indgået aftaler med et par aktører, Broderist Trine Runge Jessen, kendt for at drikke øl mens hun broderer bandeord. Malte Skram, ny ung designer med baggrund på Lolland og Anne Gyrite Schütt som kendes for hendes imponerende tegninger og malerier. De vil alle bidrage til udstillinger, lave workshops og give foredrag.
Men vi skal have mange flere aktører og gerne endnu flere end sidste år. Derfor inviterer vi passionerede håndarbejdere, håndværkere og kunsthåndværkere til at ansøge om at blive aktør ved dette års Maribo Craft Days.
Tilmeldingen er åben indtil 1. juni. Kort tid efter tilmeldingen lukker, vil alle ansøgere få svar, om de kommer med og hvilken lokalitet vi kan tilbyde dem.
Listen over steder der gerne vil have arbejdende aktører bliver længere og længere.
Vil man søge om at blive aktør til årets festival, skal man klikke ind på hjemmesiden maribocraftdays.dk og udfylde formularen.

Kriterier for at blive aktør:
Man kan søge om at blive aktør ved Maribo Craft Days, hvis man fremstiller unikke håndlavede ting. Som aktør kan man enten holde et foredrag, vise en udstilling afholde en workshop eller præsentere dine produkter og teknikker. Man skal være parat til at fortælle om sin fremstillingsproces og de teknikker man anvender.
Når vi udvælger aktører, lægger vi vægt på at få forskelligartede aktører og produkter. Og vi arbejder på at få både stor bredde og høj håndværksmæssig og kunstnerisk kvalitet i vores program.
Foto stammer fra sidste års festival og er taget af Nils Lund
Lise Ravnkilde

Maribo Craft Days