Publiceret den: 29-04-2021
Tre mennesker lukkes inde i et lille rum sammen. Her fortæller pigen Ranva en livshistorie, der i starten er sjov og underholdende, men som tager en foruroligende drejning, fra dét øjeblik hun erfarer, at livet byder på mere end leg og eventyr. De idylliske minder om en lykkelig barndom forstærkes af en brat overgang fra barn til voksen. Hun flytter til storbyen, hvor hun møder ondskab i sin reneste form. De nye livsvilkår ændrer hendes personlighed og fører hende ad veje, hun måske kunne have undgået, hvis virkeligheden var en anden.

Et centralt tema i Ranvas voksenliv er den forelskelse, hun oplever efter en turbulent tid forårsaget af sorgen over moderens død. Længslen efter at føle sig elsket og frygten for at blive afvist, forvandler forelskelsen til en sygelig besættelse.

I processen trækkes der tråde tilbage til de begivenheder, der har formet hendes sind, og gjort hende til dén hun er. Ranva var det barn, vi alle har været, indtil vi mødte livets besværligheder, men hvem er hun egentligt i dag?

Hanne Mølgaard, f. 1971, bosiddende i Mørke, er uddannet lægesekretær og har arbejdet fem år på et psykiatrisk hospital. En fascination af det uperfekte, grænserne mellem vanvid og normalitet samt mulige årsager til galskab har inspireret hende til at skrive sin autofiktive debutroman Udgang.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:

forlaget.braendpunkt@gmail.com

Læs mere på: www.brændpunkt.dk

Tak for jeres opmærksomhed.

Forlaget Brændpunkt
Jørgen Gylling