Publiceret den: 26-03-2021
Anden Verdenskrig er lige om hjørnet, og England forbereder sig på kamp. I en Downtown Abbey lignende verden befinder den danske RAF-pilot Herman Andersen sig blandt lige unge piloter som ham selv. Med ungdommens mod begiver han og resten af de unge piloter sig ud i en verden med brølende maskiner, vilde luftkampe, kærlighed og erotik - i en tid der ikke findes længere.

Pastorale henviser til begrebet en idyllisk fortælling, hvilket historien langtfra er. Den opdigtede hovedperson, danske Herman Andersen (f. 1920), er vokset op i koloni-Kenya med en dansk far og en britisk mor. Efter at have meldt sig til pilotuddannelse i RAF bliver han kommanderet til en eskadrille i England i sommeren 1939 og senere til Frankrig, hvor historiens klimaks indtræffer i foråret 1940. Den unge mand møder undervejs selskabsliv (britisk aristokrati) og også selveste Churchill, men især kærlighed, begær og krig.

Max Ulrich Klinker, født 1965 på Frederiksberg, er uddannet civilpilot og jurist. Tidligere pilot i SAS. Forinden pilot i andre luftfartsselskaber med bl.a. operationer i Afrika og som flyveinstruktør. Han debuterede i 2011 med novellesamlingen SMAK.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:

forlaget.braendpunkt@gmail.com

Læs mere på: www.brændpunkt.dk

Tak for jeres opmærksomhed.

Forlaget Brændpunkt
Jørgen Gylling