Publiceret den: 29-01-2020
Den danske virksomhed Urban Elements i Skævinge, intensiverer nu samarbejdet med sin svenske forhandler, Nordic Urban Exterior AB.
Urban Elements, beliggende nord for København, er især kendt for egenproduktion af udemøbler og kundetilpasset løsninger i bl. a. Svanemærket Kebony-træ, men også for produkter fra en række førende internationale producenter af møbler til offentlige miljøer.
Rent praktisk betyder samarbejdet, at Nordic Urban Exterior d. 1. januar 2020 skiftede navn til Urban Elements AB.
De to virksomheder vil fremover benytte de kommercielle og markedsføringsmæssige synergier i både Danmark og Sverige, ved at ensrette markedsføringen, samt tilbyde virksomhedernes løsninger og knowhow i hele Skandinavien.
”Det er helt naturligt at firmaets produkter, services og viden indenfor kundetilpassede specialløsninger til offentlige udemiljøer nu tilbydes på begge sider af sundet, når flere af virksomhedens kunder blandt arkitekter, anlægsgartnere og elektrikere ligeledes opererer i både Danmark og Sverige” udtaler Simon Rosendal fra Urban Elements danske hovedkvarter.
I det nye Urban Elements AB, er der også stor tilfredshed med det nye og forstærkede samarbejde.
”Kunderne vil i fremtiden opleve, at vi i endnu højere grad end tidligere, er i stand til at levere ensartet rådgivning, service og optimerede møbelløsninger med et minimalt miljømæssigt aftryk, til danske og svenske byers uderum”, fortæller Christian Ligaard fra det sydlige Sverige.

Foruden egne designs og produktioner, forhandler de to virksomheder hver især også sikkerhedsinstallationer fra engelske Marshalls, betonelementer fra italienske Bellitalia, sejldugsløsninger fra tyske Golle, træmaster fra Norpole og belysning fra italienske Platek. Fra nytår forhandles i Sverige også lærketræs- og eksteriørlaminats-møbler fra østrigske Miramondo.

Vil du vide mere om Urban Elements i Danmark, kan du kontakte Urban Elements på: info@urban-elements.dk
Vil du vide mere om Urban Elements i Sverige, kan du kontakte Christian Ligaard på: cl@urban-elements.se eller +46 700 600 644
Skal du bruge billeder eller grafik til artikel, kan du kontakte Vivi på: vivi@urban-elements.dk