Publiceret den: 01-10-2019
Vidste du at protein spiller en vigtig rolle når det handler om at sikre kroppens gode form? Det skyldes at proteiner er nødvendige for opbygning og vedligeholdelse af kroppens væv, celler, hormoner og enzymer. Det gælder også for opbyggelsen af immunforsvaret. Der tilføjes nemlig energi til kroppen, når der indtages flere proteiner end kroppen har brug for til opbygning og vedligeholdelse af celler og væv.

Proteiner og aminosyrer
Protein består af en kombination af tyve forskellige aminosyrer - alle aminosyrer som kroppen har behov for. Otte af disse kaldes essentielle aminosyrer fordi, at kroppen ikke selv kan producere dem, men i stedet skal de optages via kosten. Det er livsnødvendige aminosyrer, som skal optages igennem vores kost. Du finder essentielle aminosyrer i fødevarer såsom æg, mejeriprodukter, fjerkræ samt kød. Såfremt du spiser varieret, er det oftest ikke et problem, og din kost burde dække dit behov for aminosyrer.

Hvad er symptomerne på mangel af aminosyrer?
Manglen på aminosyrer opstår oftest hos personer, hvis kost ikke indeholder nok protein, eller hvis kost mangler variation. Det forårsager at kroppen ikke får de forskellige essentielle aminosyrer, som den har behov for. Hvis kroppen får for få essentielle aminosyrer, kan det medføre øget træthed, svaghed og hårtab. Kroppens proteinmasse reduceres og det medfører svækkelse af muskler og immunforsvar, som forårsager symptomerne. Mangel på aminosyrer kan forebygges ved at spise en varieret kost, eller du kan kompensere ved at tage tilskud af aminosyrer. På Solgar.dk kan du købe Aminosyre kosttilskud.

Du kan eksempelvis tage kosttilskuddet, L-Lysine, fra Solgar, der er en essentiel aminosyre, der findes i kroppens muskelvæv.

Kvalitet siden 1947
Solgar udvikler nyskabende kosttilskud af højeste kvalitet og har haft egen produktion siden 1947. Lige siden har Solgar skabt nye standarder i branchen, ligesom at det bestræbes at eliminere så mange allergener fra deres produkter som muligt. Derfor er næsten alle deres produkter fri for sukker, gær, majs, salt, stivelse, soja, hvede, gluten og mejeriprodukter og indeholder ingen konserveringsmidler, kunstige smags- eller farvestoffer.

Solgar har et stort produktsortiment, der indeholder alt fra multivitaminer- og mineraler, enkeltstående vitaminer og mineraler, aminosyrer, fiskeolier og meget mere.

Læs mere om Solgar på www.Solgar.dk.
Michael B. Larsen
Telefon:7025 3066