Pressemeddelelser
Publiceret den: 04-09-2019
Nu skal det være bedre for miljøet at spise tortillaer! Det siger Paulig, som lancerer en ny Santa Maria tortilla-emballage, hvor en del af plastikken er blevet erstattet med papir. Den nye innovative emballage har 35% lavere klimapåvirkning* og kommer til at reducere mængden af plastik med 150 tons om året.

Tortillaen er et af Pauligs mest populære produkter; Hvert år sælges cirka 370 millioner Santa Maria tortillas. De største markeder er Sverige og Norge, men Santa Maria tortillas er værdsat i et stort antal lande verden over.

- Naturligvis giver det ekstra positiv effekt på vores klimaaftryk, når vi foretager væsentlige ændringer på en topsælger som denne. Ved at udskifte en del af plastikken på topemballagen med papir reducerer vi plastikmængden med 150 ton. Dette svarer til 6 millioner plastflasker! Og dette er kun begyndelsen. Vi arbejder aktivt for at kunne introducere endnu bedre emballage til både tortillaer og andre produkter i vores sortiment, siger Jenny Odéhn Hejdenberg, leder af Brand & Portfolio hos Paulig.

Kollegaen Therese Arvidsjö, Sustainability Manager hos Paulig, tilføjer:

I 2025 skal vi have erstattet eller fjernet mindst 25% af plastikemballagen i vores produktsortiment og 100% af vores emballagemateriale skal være fremstillet af genanvendt, genanvendeligt eller vedvarende materiale.

9 ud af 10 bekymrer sig om plastik.
Paulig er ikke alene om at fokusere på plastik. I en undersøgelse foretaget af Eurobarometers/Foresight Factory (2017) er et overvældende flertal, 87%, af de europæiske forbrugere bekymrede for plastemballage.

Spørgsmålet vedrører især millennials, personer født mellem 1980 - 2004. Millennials går meget op i bæredygtighed og er især bekymrede for ophobning af plastik i naturen.

Denne gruppe bliver mere og mere velhavende; inden 2025 skønnes millennials at udgøre 50% af den europæiske arbejdsstyrke.

Santa Maria tortillaer i den nye emballage vil være tilgængelige i butikkerne fra uge 38.

-o0o-

Det familieejede firma Paulig blev grundlagt i 1876, da Gustav Paulig startede sin forretning i Helsinki, Finland. I dag tilbyder Paulig kaffe, madkoncepter, krydderier, urteprodukter og snacks. Virksomhedens varemærker er Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold & Green og Poco Loco. Paulig har virksomheder i 13 lande og salget i 2018 var 907 millioner euro. Virksomheden har over 2000 ansatte. www.pauliggroup.com
Kontaktperson:
Tommy Ruggaard
Telefon:20335035
 
Afsender:
Paulig Santa Maria
Ringager 4C
2605 Brøndby
 
Filer og billeder
Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse