Publiceret den: 13-06-2019
Den Aahusianske designduo Roon & Rahn har udviklet en stilfuld knagerække, der holder styr på nøgler, solbriller, tøj og andre personlige effekter

Alle kender situationen, hvor man skal skynde sig ud ad døren, og ikke kan finde sin husnøgle, bilnøglen eller de solbriller, den jakke eller det tørklæde, man plejer at gribe i forbifarten. Det er en stressende situation, som tit giver en dårlig start på dagen og betyder, at man kommer for sent afsted til noget vigtigt.

Det unge danske designfirma Roon & Rahn har udviklet en eksklusiv knagerække, som på en effektiv og stilfuld måde forhindrer den slags frustrerende oplevelser. Produktet hedder Moodboard og er designet til at ”gribe” nøgler, solbriller, bilnøgler og andre vigtige personlige effekter, som man typisk kaster fra sig, når man kommer hjem – og som man ikke kan finde, når man skal ud ad døren igen.

Det magnetiske ophængningssystem har en række hangers, der kan placeres hvor man har lyst, så man give Moodboarded et personligt præg. Der medfølger hangers i forskellige størrelser, så knagerækken kan bære alt fra lette tørklæder og hatte til runge jakker og paraplyer.
Systemet rummer også flere smarte features – blandt andet en magnetisk nøglering, som kan klikkes ind i den elegante holder, og en smart elastikløsning til opbevaring af briller.

Moodboard er et håndlavet snedkerprodukt lavet af massivt, europæisk egetræ og har som front en transparent plexiglasplade, der både er med til at fastgøre hangers og samtidig giver en smuk skyggevirkning mod bagpladens lyse egetræ.

Moodboard kommer i 50 og 90 cm bredde hhv. 1.499,- og 2.199,- kroner.

Billedtekster
1. Moodboard og er designet til at ”gribe” nøgler, solbriller, bilnøgler og andre vigtige personlige effekter, som man typisk kaster fra sig, når man kommer hjem.

2. Systemet indeholder en smart, magnetisk nøglering, så man aldrig mere skal lede efter nøglerne på vej ud ad døren.

Om Roon & Rahn
Roon & Rahn består af designerne Nicki van Roon og René Rahn Hansen, som er uddannede indenfor henholdsvis industrielt og grafisk design. De henter inspiration fra hvert deres kompetencefelt, og resultatet er et bæredygtigt og råt møde mellem funktion og æstetik kombineret med elegante og effektive løsninger på konkrete hverdagsproblemer. Roon & Rahn har vundet adskillige priser for deres innovative designløsninger.
Anders Bundgaard

Roon & Rahn