Publiceret den: 06-03-2019
XR ENDURO SERIEN af Cub Cadet robotplæneklippere udvides. Med den nye XR1 500, der komplementerer programmet, så der nu i alt er syv modeller til rådighed. XR1 500 er det mindste medlem af familien af Cub Cadet´s effektive robotplæneklippere. Med en dækning på op til 500 m2 er denne robotplæneklipper, stor nok til at klare de fleste almindelige villahaver. XR1 500 har ligesom de andre robotplæneklippere i serien et stort udvalg af funktioner, der er særdeles effektive og praktiske.

XR1 500 modellen kan håndtere flere zoner, hvilket betyder, at flere områder af græsplænen kan kombineres, så de kan passes ved hjælp af en enkelt robot. Har man separate zoner, der ikke er forbundet til hovedgræsplænen, er der mulighed for at tilkøbe en ekstra ladestation eller en extern signalsender (RoboZone).

Unikt på markedet: Patenteret Bio-Klip skjoldrenser

XR1 500 er som standard udstyret med et bio-klip klippeskjold, der kan indstilles trinløst i højden, så den rigtige klippehøjde altid kan vælges. Klippeskjoldet er flydende ophængt, så det indstiller sig til selv under ujævne overflader og dermed klippes græsset med stor præcision. Robotplæneklipperen er også udstyret med en patenteret Cub Cadet bio-klip skjoldrenser, som er standard på Cub Cadet XR1 500. Skjoldrenseren fjerner automatisk græsrester fra klippeskjoldet og sikrer dermed en bedre ydelse og et lavere vedligeholdelsesbehov.

Smart for fremtiden: Robotstyring via MyXR, app og Alexa Stemme styring

Alle robotter i Cub Cadet XR ENDURO SERIEN tilbyder mange smarte funktioner, der gør dem optimalt egnet til fremtiden. Takket være RoboConnect-modulet kan robotterne både modtage kommandoer og sende informationer. RoboConnect forbinder XR robotterne med MyXR online portalen. Via portalen kan brugerne til enhver tid kontrollere robottens brugsdata og se klippeplaner, samt ændre dem efter behov. Desuden er modellerne XR2 2000, XR3 4000 og XR3 5000 udstyret med det nye RoboConnect + -modul, som viser robottens nøjagtige position på et kort. Hvis robotten forlader et foruddefineret område, modtager brugeren, en
besked på deres mobile enhed. Alternativt kan robotterne styres via en smartphone app. Brugere af Amazon Alexa kan endda kontrollere 2019 XR-modellerne via talekommando.

Cub Cadet XR1 500 fås hos Professionelle Cub Cadet Forhandlere landet over, til en pris på 7.795,- kr. Nærmeste Forhandler findes på www.CubCadet.dk
Frank Friis Andersen
Telefon:87119100