Publiceret den: 19-12-2018
Aalborg Fyrværkerifabrik har blandt sine 250 forhandlere kåret Danmarks bedste fyrværkeritelt. Nytårsteltet i Horsens har kun tre år på bagen, men et helt unikt oplevelseskoncept og serviceniveau har betydet hidtil uset succes og fremgang.

Nytårsteltet minder kun ganske lidt om et typisk fyrværkeritelt. Det store telt er opvarmet, ansatte i kjoler og jakkesæt byder på champagne og fadøl til de voksne, og der er slushice og candyfloss til børnene i børnebaren. Der er røde løbere, nytårspynt, popcorn og en DJ for den rette musik til det, der mest af alt ligner en regulær nytårsfest.

”Det er et helt unikt koncept. Nytårsteltet formår at gøre købet af fyrværkeri til en oplevelse for deres kunder. Det er sjovt og samtidig er serviceniveauet helt i top,” siger Martin Sørensen, der er direktør for Aalborg Fyrværkerifabrik efter et besøg i Nytårsteltet.

AALBORG FYRVÆRKERI: ”SÅDAN BURDE ALLE GØRE”
Aalborg Fyrværkerifabrik er en af landets førende producenter af kvalitetsfyrværkeri med 250 forhandlere, og virksomheden har netop kåret Nytårsteltet til Danmarks Bedste Fyrværkeritelt.

”Jeg har været i branchen i mange år, og har aldrig set noget lignende. Deres fremgang er overraskende høj i forhold til andre i branchen. Sådan burde alle gøre, og jeg råder vores andre forhandlere til at besøge Nytårsteltet. Vi er rigtig glade for samarbejdet,” siger Martin Sørensen.

EN FANTASTISK KUNDEOPLEVELSE FRA START TIL SLUT
Indehaveren af Nytårsteltet, Linthu Pera, er forståeligt stolt over kåringen:
”Vi er superstolte. Aalborg Fyrværkerifabrik er kæmpestore, og vi er meget nye i branchen. Jeg kommer selv fra oplevelsesindustrien, og vi har fra dag et gjort alt for at give kunderne en god oplevelse hele vejen fra start til slut,” siger Linthu Pera.

Det handler ikke kun om at skabe en festlig stemning. Nytårsteltet vælger kun de bedste produkter fra deres leverandører, priserne er rigtig gode, og placeringen midt i byen er også unik med kun 200 meter fra teltet til udleveringen, hvor der er gjort en stor indsats for en hurtig og problemfri ekspedition uden ventetid.

”Vores fyrværkeriekspert Peter Gydesen, der står for indkøb og leder udleveringen, er i den grad med til at skabe en god oplevelse fra kunderne. Lige så snart købet er betalt i teltet, går de i gang med at pakke varerne, så de er klar når kunderne kører forbi 10 minutter senere. Vi har investeret stort i en IT-løsning til at håndtere det, men det gør en kæmpeforskel for vores kunder,” forklarer Linthu Pera.

HÅRDTARBEJDENDE TEAM TRÆKKER KUNDER TIL HORSENS FRA NÆR OG FJERN
Han tøver i øvrigt ikke med at sende hæderen og anerkendelsen videre, både til hele teamet af medarbejdere, men også de kunder der kommer til Horsens fra nær og fjern.

”Det krævet hårdt arbejde og masser af innovation fra alle at skabe et telt, som vi selv synes er sjovt. Men der skal også lyde en stor tak til alle de kunder der vender tilbage år efter år, fordi de ved at vi både har gode produkter til gode priser og at de samtidig kan gøre hele indkøbet til en festlig tur for hele familien. Vi har kunder fra et stort opland og byer langt herfra. Det er kun muligt, hvis de er glade for det vi gør,” siger Linthu Pera.

Kåringen fejres med ekstraordinære tilbud og sjove konkurrencer. For eksempel kan man forsøge at slå tre ens med terninger og få hele sit køb betalt tilbage. Nytårsteltet i Horsens ligger på P-pladsen ved siden af Fakta på Grønlandsvej 7 og har åbent alle dag fra 27.-31. december.
Linthu Pera
Telefon:Høegh Guldbergsgade 1