Publiceret den: 13-06-2017
Peak Balance ApS har for første gang opnået finansiering gennem crowdlending. Virksomheden holder til i København og blev stiftet i oktober 2006. De arbejder i det daglige som konsulentvirksomhed og rådgiver virksomheder inden for blandt andet rekruttering, relationssalg og digitalisering af undervisningsmaterialer.

Ledelsen søgte finansiering til salg og marketing af deres produkter Saxumia, Content Factory og VitalSmarts(r) og havde et mål om at nå 300.000 kr. Peak Balance ApS oprettede en låneansøgning online, som blev godkendt og kreditvurderet af Lendino. Lånet blev derefter udbudt den 12. april på Lendinos lånemarked, som p.t. har over 1.000 aktive långivere. Lånet på 300.000 kr. blev finansieret af 109 långivere på en time.

For mere information omkring lånet:

Andreas J.H. Christensen, CMO & Partner i Lendino A/S
Telefon: 51 35 31 11, mail: andreas@lendino.dk

Peter Ankerstjerne, COO i Peak Balance ApS
Telefon: 26 24 76 90, mail: pma@peakbalance.dk

Om Lendino:

Lendino A/S blev stiftet i begyndelsen af 2014 med en vision om at sikre nemmere og billigere erhvervslån til etablerede virksomheder og samtidig levere en attraktiv investeringsmulighed for private og professionelle investorer. Lendino er med en formidlet volumen på over 50.000.000 kr. den største udbyder af crowdfundede erhvervslån i Norden.

Lendino formidlede det første nordiske crowdlending-lån nogensinde til Retap ApS, som designer bæredygtige vandflasker. Lånet på 200.000 kr. finansierede Retap ApS’ ambitiøse planer om ekspansion til det amerikanske marked.

For mere information omkring Lendino:

Esben Bistrup Halvorsen, adm. direktør i Lendino A/S
Telefon: 23 74 20 26, mail: esben@lendino.dk

Om Crowdlending:

Lendino vurderer, at det danske marked for crowdlending bliver et seriøst alternativ til konventionel finansiering inden for en kort årrække, især hvis det danske marked følger det britiske. I Storbritannien har markedet for crowdlending oplevet to- og trecifrede vækstrater de senere år. Ifølge dataleverandøren Altfi.com blev der på det britiske crowdlending-marked i 2015 formidlet 2,4 mia. £ og crowdlending udgør 14% af den samlede finansiering til SMVer i Storbritannien.
Andreas J.H. Christensen

LENDINO A/S