Publiceret den: 30-01-2017
Den lille iværksættervirksomhed Woodland Wonders har indgået en aftale med Føtex og introducerer fra uge 4 økologisk danskproduceret gourmet babygrød i udvalgte Føtexbutikker landet over.

Woodland Wonders, som laver danskproduceret, økologisk og glutenfri babygrød i gourmetkvalitet, er grundlagt af tidligere jurist og småbørnsmor Christina Hansen fra Gentofte, som i sin tid startede produktionen op i sin egen kælder.

- Det er et drømmescenarie at komme ind på hylderne hos Føtex. Føtex har et stort fokus på økologi og vil gerne levere de bedste produkter til børnefamilierne, og jeg er virkelig stolt og taknemmelig over at have fået muligheden.

Christina Hansen grundlagde oprindelig Woodland Wonders som et resultat af utilfredshed med den eksisterende kvalitet af grød til babyer, som ifølge hende smager som at ”række tungen ud ad vinduet”.

Missionen er at lave sund og nærende babygrød af super høj kvalitet, uden gluten og andre allergener, og som stimulerer babyens smagssans. Ingredienser som vild kakao, ramsløg, hyldeblomster, dansk grønkål og Karl Johan-svampe er med til at give nuancerede duft- og smagsindtryk og forbereder det lille barn på den mad, som resten af familien spiser.

- Jeg er personligt overrasket over populariteten af mine grødblandinger, som jeg egentlig bare troede ville blive et lille nicheprodukt, men som nu har vist sig at være særdeles efterspurgte. - Det er gået op for mig, at forældre i den grad har savnet et alternativ til industriens babygrødsblandinger, som i modsætning til Woodland Wonders, ofte er stærkt forarbejdede, fyldt med emulgatorer og fabrikerede ingredienser.

- Der har indtil nu slet ikke været et lækkert og velsmagende alternativ for mødre, som ønskede at undgå gluten og komælk og i stedet bruge deres egen brystmælk i grøden. Men den mulighed er der nu.

Læs mere om Woodland Wonders på www.woodlandwonders.com
Presse kit: www.flickr.com/photos/woodlandwonders/