Publiceret den: 19-01-2017
44-årige Pia Grandelag bliver administrerende direktør for den travle metalvirksomhed.

Når ejer og direktør for Danlaser A/S Per Nielsen forlader direktørposten den 19. januar 2017 og indtræder som bestyrelsesformand, overtager Pia Grandelag jobbet som administrerende direktør. Det er ifølge Per Nielsen et stort plus for Danlaser med nye kræfter i toppen. Rokeringen giver ham mere tid til kunderne, mens den nye leder fokuserer på at optimere processer og øge væksten.
”Som et naturligt led i strategien træder jeg til side fra direktørposten og fokuserer mere på kundekontakten og opgaven som bestyrelsesformand. Det sidste halve år har jeg arbejdet sammen vores professionelle bestyrelse og Pia omkring den nye strategi, og jeg er glad for at kunne ansætte Pia, som bringer ny energi til ledelsen af selskabet.”
Ambitioner om balanceret vækst
Per Nielsen stiftede Danlaser i 1994 og overtog det fulde ejerskab i begyndelsen af 2016. Det er første gang i firmats historie, at det får en ny direktør. Pia Grandelag kommer fra en ledende stilling i virksomheden Dantherm og arbejder desuden professionelt med ledelse, internationale og nationale bestyrelser. Siden juli har hun været medlem af selskabets bestyrelse, hvor hun har deltaget i det strategiarbejde, som hun nu ser frem til at være med til at sætte i værk.
”Danlaser et spændende firma i positiv udvikling, og det har været en fordel for mig at være med i bestyrelsen og det team, som har udarbejdet strategien. Jeg glæder mig meget til at blive en aktiv del af at få ført planerne ud i livet. Det betyder blandt andet, at jeg som direktør vil fokusere på at skabe vækst, øge omsætningen, optimere produktionen, fintune processer og arbejde med personalet.”
Aktuelt er der travlt ved maskinerne i Skals. Ordrebogen er pæn, og der er stigende efterspørgsel på Danlasers metalløsninger. Femtiden tegner godt, pointerer Pia Grandelag.
”Ambitionen er en balanceret vækst og at vi bliver ved med at være den bedste leverandør af forarbejdede stålemner til industrien.”

Om Pia Grandelag
Pia Grandelag er 44 år og bosiddende i Viborg. Hun har en international, teknisk og kommerciel ledelsesprofil og har de sidste 8 år arbejdet med internationale og nationale bestyrelser. Pia Grandelag har siddet i bestyrelsen for Danlaser siden juli og kommer fra en stilling i Dantherm, hvor hun bl.a. stod for global markedsføring.
Om Danlaser
Danlaser er ekspert i laserskæring, kantbukning og svejsning til bl.a. metal og maskinindustrien, bygningstål og møbelindustrien. Selskabet fungerer som underleverandør til bl.a. Grundfos, TwinHeat, Jydepejsen, Samson Agro, Nilfisk og mange andre industrivirksomheder. Eksport til Tyskland, Sverige, Ungarn og Island. Danlaser omsætter for 25 mio. og har 22 medarbejdere.

Danlaser A/S, Industriparken 12, 8832 Skals, www.danlaser.dk
Ejer og bestyrelsesformand Per Nielsen, e-mail pn@danlaser.dk, mobil: 4030 6344