Publiceret den: 25-01-2017
Opkøbet sker efter det pludselige dødsfald af Tom Laustsen den 22. november 2016, men er også en videreførelse af tidligere forhandlinger omkring overtagelsen af Tom Laustsens livsværk. Omstændighederne gør købet til en ambivalent oplevelse for alle parter, men vi er fast besluttede på at skabe et godt samarbejde med respekt for Tom Laustsens visioner, virksomhed, kunder og medarbejdere.

Mathias Laustsen udtaler på vegne af familien, at salget af LAUSTSEN Promotion til Mogens Daarbak A/S er den rigtige beslutning, der sørger for, at virksomheden lever videre i nye rammer.

Efter overtagelsen i januar 2017 vil LAUSTSEN Promotion indgå som et binavn til Mogens Daarbak A/S, og virksomhedens to medarbejdere, Merete K. Haurum og Louise Vejrup, vil fortsætte det gode arbejde – dog et par meter længere nede ad Gugvej i Aalborg, hvor de kommer til at sidde sammen med deres nye kollegaer i Mogens Daarbak A/S.

Merete K. Haurum vil således fungere som daglig lederi den nye promotionafdeling i Mogens Daarbak A/S, hvor hun og Louise Vejrup i tæt samarbejde med salgsstyrken vil videreføre den vigtige kundekontakt og fortsat hjælpe virksomheder med at skabe bedre resultater gennem profilering. I forbindelse med den nye promotionafdeling i Mogens Daarbak A/S vil der også blive oprettet et spændende showroom, hvor kunder har mulighed for at se de forskellige produkter.

Opkøbet betyder for Mogens Daarbak A/S, at sortimentet af reklame- og gaveartikler udvides markant for at styrke og supplere det eksisterende salg af grafiske artikler samt firmagaver og julegaver til erhvervslivet.
Nye muligheder for egen import fra Østen skal i kombination med et bredt netværk af leverandører sikre en stærk plads i markedet for produktgenereret branding.

Vores ambitioner er store, og vi er overbeviste om, at Mogens Daarbak A/S og LAUSTSEN Promotion er det helt rigtige match. Vi glæder os til at slå dørene op for et nyt og forbedret forretningsområde med branding og virksomhedsprofilering som fokus.

Flytningen vil ske inden udgangen af januar måned 2017.

Renè Daarbak
Direktør, Mogens Daarbak A/S

Mathias Laustsen
LAUSTSEN Promotion