Publiceret den: 01-06-2018
Nye batterier af recycling-materialer med endnu større miljøhensyn
En af verdens største producenter af batterier er gået hele vejen af hensyn til miljøet – fra produktion til materialer og emballage – med Fuji EnviroMAX der er produceret af mere end 85% recycling-materiale og fuldstændig fri for PVC, kviksølv og cadmium.

Selvom alle ved, at batterier skal opfattes som miljøfarligt affald, der skal indsamles og bortskaffes på forsvarlig vis gennem kommunens indsamlingsordning, så er der alligevel god grund til at tænke på miljøet, også når man køber nye batterier.

Gentænkning af produktion og emballage
Fuji har gentænkt de små batterier, vi alle bruger i hverdagen, og nu lancerer Batco Nordic ApS de nye FUJI EnviroMAX alkalinebatterier i Danmark. Udover at være fri for kviksølv og cadmium tager de nye batterier endnu større hensyn til miljøet i alle led, blandt andet ved at bruge recycling-materialer i hidtil uset omfang:

• Selve batterierne er produceret af mindst 85 % genanvendte materialer – fra kerne til hylster

• Hverken emballage eller batterier indeholder PVC, men 100 % genanvendelig PET-plastic

• Al pap i emballagen – både salgspakning og kasser – er fremstillet af mindst 85 % genbrugsmateriale

• Fujis fabrikker er kvalitets- og miljøcertificeret efter ISO 14001

På vedlagte sammenligning kan man se den tydelige miljøforskel på FUJI EnviroMAX og de nærmeste konkurrenter.

Topkvalitet og økonomi med god samvittighed
Det koster ikke ekstra at vælge miljøbevidst med god samvittighed, hverken når det gælder økonomi eller kvalitet. I uvildige test udført af canadiske Bureau Veritas er Fuji EnviroMAX fuldt ud lige så gode og på nogle punkter endda bedre end de nærmeste konkurrenter, og de danske udsalgspriser er samtidig på niveau med andre kvalitetsbatterier fra topproducenter.

Dertil har FUJU EnviroMAX 10 års holdbarhed samt en særlig stærk forsegling, der forhindrer lækage når batterierne er monteret i elektroniske apparater.

FUJI EnviroMax findes i alle de mest almindelige størrelser og forhandles der, hvor du ellers køber dine batterier.

Batco Nordic ApS er medlem af foreningen El-retur, der står for indsamling og korrekt bortskaffelse af solgte batterier i Danmark.
Robert Nyborg Jæger
Telefon:3054 3125