Publiceret den: 23-05-2018
Nærmere betegnet på Industrivej i Roskilde, hvor dørene slås op for et helt anderledes og miljøvenligt ”konceptvarehus”.
- Vi er i fuld gang med at planlægge åbningen af varehuset i Roskilde, som bliver nummer 12 i Danmark. Varehuset bliver vores flagskib med sine ikke mindre end 8.000 m2, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør for Biltema i Danmark, og fortsætter:
- Vi har lige nu 11 varehuse, men åbner Biltema Roskilde kort tid før vi åbner i Hjørring. Begge bliver ”konceptvarehuse”.Vi har arbejdet med udvikling af idéer til nye delkoncepter, som gerne skal resultere i en bedre indkøbsoplevelse. For ikke at tale om, at forbrugerne i begge varehuse nu får mulighed for at få en bid mad til en billig pris via vores hyggelige caféer.
Miljøvenligt byggeri
Biltema arbejder med lokale byggefirmaer med håndværkere af høj kvalitet, der kan klare en så kompleks bygning, som et nyt, stort Biltema-varehus er. Husets materialer er alle langtidsholdbare. Der bruges specialbeton til både vægge og lofter. Tillige tilføjes et ekstra tykt lag isolering på taget. Gulvene bliver opført i granit, der bare skal rengøres med børste og vand (læs: ingen kemikalier). LED-belysningen er bevægelsesstyret, og alle vinduer er selvrensende.
- Vi fortsætter med konstant at finde nye, smarte løsninger, der effektiviserer byggeriet af nye varehuse. På denne måde får vi endnu bedre, flottere og mere miljøvenlige varehuse, fortæller Jacob Borring Møller.
Varehuse kontra nethandel
- Vores erfaring er, at vores kunder ønsker varen her og nu og ikke efter flere timers eller dages ventetid. Og de ønsker at se, hvad de køber. Vi tror også på, at vores kunder gerne vil have en indkøbsoplevelse, som de aldrig vil kunne få i en netbutik. F.eks. som at opleve varer, man overhovedet ikke vidste eksisterede, opleve hvordan et 10 års garantiprodukt føles og ved selvsyn konstatere, hvor meget en LED pære lyser.
- Vi tænker også, at det er en fordel at have varen i hånden, inden der tages beslutning om et køb. Og vi tror på, at det er et aktiv, at kunden har muligheden for at søge råd og vejledning hos en medarbejder, hvis der er det mindste at være i tvivl om. En netbutik vil i øvrigt heller aldrig kunne tilbyde en varm kop kaffe og en kanelbolle, slutter adm. direktør Jacob Borring Møller.
Billedtekst: Et glimt af de bæredygtige og forbrugervenlige lokaler, der indeholder 20.000 varenumre fordelt på 8 varegrupper – bil, båd, fritid, hjem, kontor/teknik, byggeri, bilpleje og værktøj.
Yderligere information kan fås ved henvendelse til administrerende direktør Jacob Borring Møller på jacob.moller@biltema.com. www.biltema.dk
Jens Stig

Biltema