Publiceret den: 23-05-2018
RexKyoo.com er en ny online platform og formidler af privat børnepasning. Konceptet er i den grad højst utraditionel Hvorfor? – Fordi at det sætter fokus på kvalitet og tryghed, og sætter nogle minimumskrav til barnepiger. Her skal alle de ambassadører, som passer børn gennem RexKyoo, være uddannet eller under uddannelse til pædagog, pædagogisk assistent, SOSU assistent, jordemoder eller have en relevant erfaring med at passe børn. På den måde adskiller de sig fra mange af de andre udbydere på markedet. Her er der altså ikke fokus på kvantitet, men derimod kvalitet.

I spidsen af projektet er iværksætter Thilde Kyoo Rex. Hele idéen til RexKyoo.com opstod imellem hende og hendes venindekreds. Alle de snakke man har som veninder, forhold, det at være mor/forældre, kærlighed, egen kvalitetstid, og forskellige tabuemner som familie, åbnede op for idéen om et univers – et koncept, hvor man som familie kan finde kompetent hjælp i hverdagen – nemt og billigt.

RexKyoo.com hjælper familier i en travl hverdag på alle tider af døgnet. Specielt kendte skuespillere, film instruktører og musikere er at finde på kundelisten.
Derudover har virksomheden allerede hjulpet flere familier med at finde private barnepiger, imens de venter på en plads i dagsinstitutionen – og med stor succes. RexKyoo åbnede slut sidste år, og har allerede leveret over 7000 timer til mange børnefamilier. Kunderne er primært kommet gennem mundtlige anbefalinger fra tidligere kunder, hvilket understreger den gode oplevelse, man altid får med RexKyoo.

”Vi oplever at folk er rigtig glade og taknemmelige for vores hjælp. Det kan være tidskrævende at finde en stabil, diskret og loyal barnepige. Her kan RexKyoo hjælpe, sådan at det hver dag er et fast og kendt ansigt, der henter barnet tidligt – sikkert og roligt. Så når mor og far kommer hjem, er der god tid til at hygge og mere overskud til hinanden.”

Rekrutteringen af barnepigerne er en vigtig faktor for RexKyoo.com. Selvom, at man typisk arbejder selvstændigt som barnepige, er der alligevel et stærkt fællesskab som kommer til udtryk i form af fælles aktiviteter, og socialt samvær mellem barnepiger og børn.
De spiller en stor rolle, og derfor afholdes der jævnligt workshops for at kvaliteten vedligeholdes. Alle barnepiger bliver godkendt individuelt efter et interview, før at de er synlige for bookinger via hjemmesiden.

Ved at lave et koncept som dette, som er bygget på fokus på de faglige kompetencer – såvel som de sociale kompetencer, håber RexKyoo.com, at opnå deres mål om at være formidler af Danmarks bedste barnepiger.

For mere info, interview eller billeder, kontakt venligst Thilde Rex på 27 21 00 58 eller se mere på www.rexkyoo.com
Thilde

RexKyoo ApS