Publiceret den: 17-05-2018
Er der én ting, som vi har til fælles med resten af den verden, hvor både mænd og kvinder går på arbejde, så er det den krise, der indfinder sig, når man simpelthen ikke har tid nok til at nå alt det, som en travl børnefamilie skal nå:

• For hvis begge har et karrierejob, hvem skal så gå kl. 15 for at hente børn?
• Og hvis begge skal ud om aftenen, hvem skal så passe børnene?
• Og skal der gøres hovedrent, inden der kommer gæster – hvem har så tiden til det?

Måske lyder det karikeret, men ikke desto mindre er den slags dilemmaer hverdag i børnefamilier verden over. Præcist dét, lagde Thilde Rex Kyoo også mærke til, for både de steder, hun arbejdede her i Danmark, og i England, hvor hun læste, var telefonsamtalerne, som hun kunne overhøre på kontorerne de samme:
Hvem gør hvad, når ingen reelt har tid til det?

”Jeg faldt over, at problemet med at nå det hele jo nærmest var universelt. Vi vil jo alle sammen gerne hente børnene tidligt og have en masse kvalitetstid sammen – men vi vil jo også gerne gå på arbejde og skabe en karriere. Så hvordan får man det hele til at gå op? Statistikkerne viser, at vi danskere køber mere og mere hjælp til aflastningen i hjemmet, men også at der er rigtig mange, som drømmer om at gøre det, men ikke får det gjort. Det besluttede jeg mig for at finde en løsning på.”

Dét fortæller 32-årige Thilde Rex fra Amager, der kort efter begyndte at lægge grundstenene til RexKyoo; en virksomhed som hjælper travle familier lige dér, hvor det er allermest nødvendigt: Typisk med børnepasning, lektiehjælp og rengøring, men i princippet også gerne med alt muligt andet. Nemt og billigt.

”I erhversvlivet er vi vant til at uddelegere opgaver, så vi kan koncentrere os om vores kernekompetance, men vi er ikke så gode til at gøre det på privatfronten. Mange drømmer om det, men får det ikke gjort. Det er der mange årsager til, men jeg tror en stor grund er tillid. For hvor finder man én, som man har tillid til f.eks at passe ens børn eller gøre rent i sit hjem, hvis man ikke lige kender nogen? Derfor er tilliden et vigtigt element hos os, og derfor har RexKyoo indgået samarbejdet med bl.a. Tryg forsikring. Desuden er alle de ambassadører, som passer børn gennem RexKyoo, enten uddannet eller under uddannelse til pædagog, pædagogisk assistent, SOSU assistent, jordemor eller har en relevant erfaring med at passe børn. På den måde adskiller vi os fra mange af de andre udbydere på markedet.”

RexKyoo har kun eksisteret i 7 måneder, men har allerede leveret over 7000 timer til mange kunder, især inden for børnepasning, hvor de hjælper med at aflevere og/eller hente børnene, eller blot passe dem ved særlige lejligheder. Kunderne er primært kommet gennem mundtlige anbefalinger fra tidligere kunder, hvilket understreger den gode oplevelse, man altid får med RexKyoo.

”Vi oplever at folk er rigtig glade for vores hjælp. Det er jo f.eks. de færreste, der har lyst til at lade deres børn blive i institutionen til kl. 17, men for nogen er det nødvendigt pga arbejdstiderne. Her kan RexKyoo hjælpe, sådan at det hver dag er et fast og kendt ansigt, der henter barnet tidligt, hygger om det og måske også hjælper med lektierne eller gør lidt rent, så når mor og far kommer hjem, er der god tid til hygge og overskud.”

”Vores motto er, at tid ikke burde være en luksus. Den tid vil vi gerne give vores kunder.”

For mere info, interview eller billeder, kontakt venligst Thilde Rex på 27 21 00 58 eller se mere på www.rexkyoo.com
Thilde

RexKyoo ApS