Publiceret den: 07-05-2018
Ny novellesamling af Max Ulrich Klinker, forfatteren af novellesamlingen SMAK og romanen Flyver i natten.

Padderok og andre noveller - udkommer 8. maj 2018
Max Ulrich Klinkers noveller er fra så vidt forskellige steder som Cuba, Frankrig, Vestafrika og københavnske Østerbro. De er alle er skrevet med et kosmopolitisk udsyn og en klassisk dannelse.
Novellerne handler om livet, og hvorvidt man kan orientere sig i et univers der, ligesom forfatterens fortid i luftrummet, ikke lader sig kortlægge eller repræsentere fyldestgørende med et entydigt sprog. En verden uden faste grænser og kategorier, og hvor man nemt kan komme ud af kurs. Det er perspektivrige historier med livsholdning fortalt i et kalejdoskopisk lys fra Goethes legendariske farvelære.
Rejs med over siderne til den eksklusive Franske Riviera, til den gamle bydel i Havanna, til Versailles-parken, til postflyvernes Saint Louis i Senegal, til den canadiske ødemark - og selvfølgelig, til Østerbro.
Max Ulrich Klinker, født 1965 på Frederiksberg, er uddannet civilpilot og jurist. Tidligere pilot i SAS. Forinden pilot i andre luftfartsselskaber med bl. a. operationer i Afrika og flyveinstruktør. Dansk og fransk advokat.
Har skrevet adskillige artikler, essays og skønlitterære tekster. Debuterede i 2011 med novellesamlingen SMAK.

Tak for jeres opmærksomhed.

Anmeldereksemplar kan rekvireres på: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt
www.brændpunkt.dk