Publiceret den: 19-02-2018
GODEED - Swipe gode gerninger med ny app

Med den nye danske app GODEED er det blevet lettere at gøre gode gerninger året rundt. Se hvem der har brug for en håndsrækning i nærheden af dig og tilbyd din hjælp. De fleste gode gerninger belønnes med sponsorerede ”drikkepenge”.

”GODEED henvender sig til alle, der gerne vil gøre noget for andre, og til dem, der har brug for hjælp. GODEED handler om de små, gode hverdags-gerninger i dit lokalområde. Det kan være alt fra at hjælpe et ungt par der mangler en vugge til deres nyfødte, en ældre dame der ikke har fået vasket gardiner i årevis, en ensom mand der trænger til at få besøg, eller en hjemløs der mangler en varm hue,” fortæller Flemming Ulrich Bøgh, der er en af stifterne bag den nye app GODEED.

Nemt at udføre og modtage gode gerninger
Du kan vælge at oprette din egen e-mail GODEED log-in, eller logge på via din Facebook-profil. Når du åbner app’en, bliver du præsenteret for de mennesker, som har brug for hjælp i nærheden af dig, og. Når du har valgt en god gerning, som du har tid og lyst til at udføre, sender du via app’en en anmodning til modtageren, som så godkender dig med et enkelt swipe. Herefter kan du gå ud og glæde modtageren med din hjælp.

Drikkepenge for gode gerninger
De fleste af gerningerne i GODEED app´en er sponsoreret af virksomheder, så når du gør en god gerning for et andet menneske, modtager du som oftest 100 kroner som tak for hjælpen. Samtidig får du en stjerne anmeldelse fra modtageren samt et GODEED-diplom, der kan bruges aktivt, eventuelt til at vise en potentiel arbejdsgiver. Modtageren af den gode gerning kan også, som tak for din hjælp, vælge at belønne dig med ”drikkepenge”, men dog max 200 kr. Af alle ”drikkepenge” går minimum 10% automatisk til velgørende organisationer.

GODEED gør tanker til handling
”Inspirationen til GODEED opstod af den gensidige glæde, man oplever, når man hjælper andre. Jeg bemærkede en dag en hjemløs, der sad og frøs i nærheden af min lejlighed, og kom i tanke om en dunjakke som jeg ikke længere brugte. Den tænkte jeg, at jeg ville tilbyde til den hjemløse. Det var lidt grænseoverskridende at gå ned med jakken til ham, men han blev så glad for den, og jeg blev så glad for at kunne hjælpe ham,” fortæller Flemming Ulrich Bøgh.

Du viser overskud, når du hjælper andre
Modsat traditionelt frivilligt arbejde kræver GODEED en relativt lille investering af tid og energi. Ideen er at gøre det lidt nemmere i en travl hverdag at finde overskud til at gøre noget godt for andre.

”I forvejen er vores liv efterhånden effektiviseret, så hvorfor ikke effektivisere processen, hvorved vi hjælper hinanden? GODEED løser den udfordring ved nemt og enkelt at skabe en sikker forbindelse mellem folk, der har brug for hjælp og mennesker, der gerne vil give en hånd til andre,” siger Flemming Ulrich Bøgh og håber at mange vil hoppe med på GODEED-bølgen og mærken glæden ved at give og modtage hjælp.

For mere info kontakt venligst:
Flemming Ulrich Bøgh
Mail: fb@godeed.com
Hjemmeside: www.GODEED.com

Kort om GODEED:

Stiftet og udviklet af: Flemming Ulrich Bøgh og Paul Lyderer.
Andre ejere/investorer: Nicolai Stahl (Ejer og CEO hos Hjaltelin og Stahl), Christian Tang-Jespersen (CEO hos AMS AG), Michael Voss (Forvalter hos Fundamental A/S – 3 år kåret til verdens bedste investor), Morten Nissen (Advokat Gorrissen Federspiel).
Revisor: KPMG kommer til at revidere og godkende regnskabet, samt dokumentere at alle penge til velgørenhed er gået til de rigtige formål.
Velgørenhed: Minimum 10% af de donerede belønninger går til velgørende formål efter brugerens valg. Både modtager, hjælper og sponsor kan vælge at donere en større procentdel til velgørenhed.
Tilgængelig: iOS og Android
Explainer film: YouTube