Publiceret den: 18-01-2018
Grundlæggeren af den danskproducerede hudplejeserie OliveAll, Michael Halle, trækker sig fra formandsposten i OliveAll A/S med udgangen af januar 2017. Det sker, ifølge Michael Halle selv, for at styrke virksomheden optimalt ved at tilføre flere ledelsesmæssige kompetencer.

”Vi har i OliveAll A/S nået de mål vi satte os for da selskabet blev etableret for et år siden. Vi har i dag vores produkter ude hos en lang række forhandlere og OliveAll hudplejeserien er faktisk nu tilgængelig hos samtlige apoteker, helsebutikker og behandlere i Danmark, ligesom vi har enkelte udenlandske forhandlere. Vores produktion, distribution og logistik er på plads og vi er nu parat til at tage fat på nogle af de distributionsaftaler på eksportmarkederne, der ligger og venter. Men jeg må erkende at det kræver lidt flere kompetencer end dem vi selv besidder. Derfor indstillede jeg i november til bestyrelsen, at vi får nogle yngre kompetente personer med ind i selskabet og at jeg samtidig selv ville trække mig fra formandsposten for at bane vejen for nye kræfter og de nye idéer der skal sætte turbo på en målrettet 2020-handlingsplan” oplyser Michael Halle.

Den nye bestyrelsesformand for OliveAll A/S bliver Helle Darling, der kommer fra en stilling som Regionsdirektør i Matas A/S. Hun har i en årrække siddet i topledelsen i Matas A/S med indirekte ledelsesansvar for 135 butikker og 1200 ansatte og således haft ansvaret for halvdelen af Matas A/S omsætning. Samlet set har hun været en del af denne kæde i over 15 år, så man kan med rette sige, at det er en af de virkelig ”tunge drenge” eller i dette tilfælde kvinder indenfor branchen, som ved næste bestyrelsesmøde sætter sig i formandsstolen i OliveAll A/S.

Udover Helle Darling indtræder økonomichef Linda Grønbæk fra Viborg i selskabets bestyrelse. Linda der kommer fra revisorbranchen, har siden 2015 drevet Revisul i Viborg og siden starten af OliveAll A/S været tilknyttet virksomheden som ekstern økonomichef.
Michael Halle

OliveAll A/S