Publiceret den: 17-01-2018
TIL REDAKTIONEN
Hver måned udsender Floradania en pressemeddelelse om den aktuelle måneds plante.
Alle planter er produceret på danske gartnerier.
Vi håber, at du/I vil tage godt imod materialet. Skulle der være specifikke ønsker om materiale vedr. danske potteplanter, må du/I meget gerne kontakte mig:
Jens Poulsen
Tlf. 4018 5857 / Blomster@3k.dk
- - - - - - - - - - - - -
En unik skønhed
Nogle planter har deres helt egen unikke skønhed, og til dem hører så afgjort den prisbelønnede Surprising Desert, der trods sit eksotiske navn og tropiske oprindelse kommer fra det danske gartneri Knud Jepsen A/S.
Denne spændende Kalanchoeart har sin oprindelse på Madagascar og har smukke violette aftegninger på bladene, som gør den helt unik. Dens mange små blomster med den fineste lyslilla farve sidder på en lodret blomsterstand, som rejser sig i en højde på op til 15 cm over bladene. Det er på alle måder en spændende og elegant plante med flotte farvetegninger i bladene og delikate blomster, der med sit skulpturelle look er en pryd for vindueskarmen.
Surprising Desert er en sukkulent og har derfor den lange holdbarhed, der kendes fra de populære Kalanchoe-potteplanter med de farverige blomster. Behovet for vanding er minimalt, og planten tåler både tør luft og selv kraftig udtørring, hvilket gør den til et sikkert valg til unge travle mennesker eller folk uden ’grønne fingre’.

Familie Crassulaceae
Navn Kalanchoe Queen® Green Surprising Desert
Populærnavn Kalankoe
Oprindelse Madagascar