Publiceret den: 10-01-2018
Eller nærmere .. et brætspil. Firmaet Nowus Games i Hasselager introducerer nu Ringkøbing - Skjern og omegnens eget spil. Navnet på spillet bliver ”CITYSPOT RINGKØBING - SKJERN” og er et særdeles underholdende quiz-videns-spil om området, dets historie, kultur, institutioner og virksomheder. Spillet vil indeholde ca. 900 opgaver samt en række sjove fysiske aktiviteter. Blandt spørgsmålene vil der være spørgsmål om de virksomheder, forretninger og institutioner, som er med i spillet. Nowus Games har i en årrække udviklet disse underholdende brætspil og har i Tyskland stor erfaring og succes. Her er man til dato i mere end 180 byer og har solgt over 500.000 spil. Udviklingen af disse spil er godt i gang i Danmark. Nowus Games forventer at udvikle disse spil til i alt 65 byer. Den første var Aarhus så kom Odense, Vejle, Ålborg, Silkeborg, Kolding og nu er det så Ringkøbing - Skjern`s tur. Projektleder Knud Møller Dam fra Nowus Games udtaler: ” Vi er startet på at finde de virksomheder og institutioner, som føler et stærkt tilhørsforhold til Ringkøbing - Skjern og omegnen og som ønsker at være en del af spillet. Vi tilbyder maksimalt 20 virksomheder/institutioner et felt på spillebrættet. Spillet er en blanding af 3 af verdens mest solgte brætspil Trivial Pursuit, Matador og Ludo, blandet med en god portion lokale elementer og en meget underholdende action-del, som vil udfordre spillernes fysiske evner. Alt i alt et virkeligt sjovt og underholdende spil, som i sin form ikke er set før ”. Knud Møller Dam fortsætter: ” Spillet er en glimrende måde at styrke sin branding i Ringkøbing – Skjern området på og samtidig sikre sig en del af Ringkøbing – Skjern`s historie. Som deltager vil man jo netop være synlig på spillet i hele dets levetid”. ”CitySpot Ringkøbing-Skjern” forventes at komme i detail handlen i løbet af et par måneder. "Vi er som nævnt
begyndt på at lede efter de virksomheder og institutioner i Ringkøbing – Skjern, som syntes det kunne være spændende at være med. Så har det interesse, er det nu man skal melde sig til", siger Knud Møller Dam, som kan kontaktes på: kmd@nowusgames.dk eller mobil 40752010.
Yderligere oplysning på www.nowusgames.com .
Knud Møller Dam
Telefon:40752010