Publiceret den: 25-10-2017
Sct. Mortens Kirke i Randers har fået lavet tilbygning, der samler kirkens aktiviteter under ét tag. Tilbygningen falder smukt ind i den gamle majestætiske kirke og Vahle A/S har leveret massive, håndlavede egetræsdøre til projektet.

Sct. Mortens Kirke er bygget i 1400 tallet og har i flere årtier ønsket at samle kirkekontor og kirke under samme tag. Det er nu sket med den nye tilbygning og menighedsrådsformand, Merete Nissen fortæller: ”Vi er meget glade for den nye tilbygning. Det er dejligt, at vores medarbejdere ikke skal pendle imellem to adresser længere. Dørene er leveret af Vahle og er af høj kvalitet i massivt eg med flotte messinghængsler, som passer rigtig godt ind. Vi har fået støtte fra AP Møller Fonden, og det var vigtigt for dem, at vi valgte den bedste kvalitet.”

VMB Arkitekter valgte Vahle

VMB Arkitekter valgte Vahle til at producere de unikke massive egetræsdøre. Bruno Viuf Larsen, arkitekt ved VMB Arkitekter udtaler: ”Vi valgte Vahle til at producere dørene, fordi de kan producere dem nøjagtigt, som vi ønsker det. Det er lidt som i gamle dage – vi tegner en dør, og de laver den. Det er en stor tilfredsstillelse som arkitekt og samtidig lever dørene op til alle de krav, vi foreskriver inden for brand, lyd og funktion. Vi er meget tilfredse med både leverancen og servicen hos Vahle. Vi oplevede faktisk, at en dør ved en fejl ikke passede til døråbningen og selvom, det ikke var Vahle’s skyld var de hurtige til at hjælpe os.”

Messinghængsler og messingdørtrin

Vahle har leveret 22 døre til Sct. Mortens Kirke, hvoraf 15 af dørene har indbygget brandkrav, lydkrav og adgangskontrol, som foreskrevet. Dørene er produceret af massivt eg, og der er monteret messinghængsler og messingdørtrin. Ud over dørene er der leveret glaspartier med brandglas og side- og overpartier af glas, der er indbygget i egetræsrammer.

Vahle A/S

Vahle A/S har i over 30 år produceret arkitektoniske trædøre. Dørene produceres efter nordisk håndværkstradition i fin balance mellem funktion, konstruktion og æstetik. Dørene indgår som et designmæssigt element samtidig med, at de lever op til nye certificeringer inden for brand, lyd og sikkerhed. Vahle har 20 ansatte og kunder som D'Angleterre, Bestseller Aarhus, Det Kongelige Teater, Amalienborg m.fl.
Salgschef Bo Elkjær Vejen
Telefon:45 87 59 23 03