Publiceret den: 24-08-2017
KABE har et udvalg, som tiltaler langt de fleste. Her finder du topudstyrede autocampere i den absolutte Premium klasse, men også prisbillige modeller med lidt færre tilvalg. Tag et kig på vores brede modelprogram. I 2018 er der endnu flere varianter at vælge imellem!

Vi tilbyder fem forskellige modelserier – alle med hver deres specifikke fordele og egenskaber. Uanset om du vælger en af vores mindre autocampere eller en af de helt store, får du et fritidskøretøj med garanteret helårskomfort, høj kvalitet og masser af smarte løsninger.
NYT BAGPARTI
KABE har endnu engang iført sig førertrøjen og fortsætter med at vise vejen, når det handler om udviklingen af fremtidens mobile fritidsliv. I 2018 præsenteres flere interessante autocampernyheder, blandt andet et helt ny bagparti på de populæ-re helintegrerede modeller.

Det nye eksteriør har et moderne udviklet formsprog. Samtidig er de klassiske kendetegn bibeholdt, så du altid kan gen-kende en autocamper fra svenske KABE. Her handler det om design, sikkerhed og kvalitet – allerede ved første øjekast! De nye baglygter er udviklet af KABE og har en dynamisk form, som forstærker karakteren i autocamperens eksteriør. Lygterne buer sig omkring bagpartiets yderkant. Noget som faktisk ikke bare giver udseendet et løft, men også indebærer at vognen får virkelig gode og effektive baglygter.
– Den allerstørste forandring er udformningen af bilens bagparti, som vi nu fremstiller i glasfiber for at gøre det endnu stærkere og endnu mere slidstærkt ved montering af for eksempel en cykelholder, forklarer Mikael Blomqvist, som er tek-nisk chef og vicedirektør hos KABE.

KABEs helintegrerede karosseri karakteriseres af elegante og bløde former. Bagpartiet og autocamperens langsider er dis-kret samlet med tynde hvidlakerede aluminiumprofiler, og belysningen bagpå er i et nyt funktionelt design.
Det ny bagparti med moderne baglygter findes nu på alle helintegrerede autocampere fra KABE.

NEMMERE OG MERE BEKVEMT

Alt i alt kan man konstatere at 2018 er et modelår, hvor KABEs autocampere vil være synlige i gadebilledet og blive bemær-ket. Allerede op til indeværende modelår blev der foretaget flere designændringer. Autocamperens siddegruppe fik for eksempel en praktisk L-formet sofa med slide-out-funktion og et drejeligt søjlebord. Desuden er badeværelset blevet mo-derniseret med ny vaskekumme og mere runde former på sideskabe og låger.
– Nu følger vi op med vores nye modeller, en ny baggavl til de helintegrerede autocampere samt en opdatering af designet for Imperial ´s eksteriør. Men vi foretager også en række mindre forbedringer, som bidrager til at dit KABE-liv bliver endnu nemmere og endnu mere bekvemt, påpeger Mikael Blomquist.
Han nævner blandt andet det øgede behov for udtag til opladning af mobiltelefoner, computere og andet udstyr.
– Nu har KABE 12 V/230 V-udtag som standard ved alle loftsenge. Desuden har vi anbragt 12 V/230 V-udtag i bagagerum med garage på alle autocampere fra 760-størrelsen og opefter for at lette opladningen af el-cykler.
KABE TRAVEL MASTER HELINTEGREREDE
HELINTEGRERET MED DOBBELT AKSEL
KABEs helintegrerede autocampere er i dag nogle af Sveriges mest solgte. De veludstyrede autocampere fremstilles i tre forskellige størrelser med totallængderne 7,60, 8,10 og 8,60 meter. Bredden er 2,32 meter.
– Den største model i860 er forsynet med dobbelt aksel, hvilket også findes som valgmulighed i model i810. Den dobbelte aksle bidrager til en mere stabil affjedring på en så forholdsvis lange bil, forklarer Mikael Blomqvist.
Det brede helintegrerede modeludvalg består af autocampere med i alt syv forskellige planløsninger, som har enten en dobbeltseng, queensize-seng, to enkeltsenge eller hævede enkeltsenge, som kan sættes sammen til en stor dobbeltseng eller familieseng.
– Alle vores helintegrerede autocampere har desuden en nedsænkelig ekstra dobbeltseng over førersædet, siger Mikael Blomqvist.

AUTOCAMPEREJERENS DRØM
Imperial er KABEs virkelige premium serie. Autocamperejerens store drøm, er der en del der siger, og det er svært ikke at være enig. Her er et køkken med separat indbygningsovn og et badeværelse i luksusudgave, hvor et Cinderella forbræn-dingstoilet indgår som standard.
– Bakkamera og navigator indgår naturligvis, ligesom aircondition i bilens beboelsesdel og et virkelig eksklusivt lydsystem inklusive Wi-Fi. Autocamperen er desuden selvforsynende med el via et effektivt solcellesystem med inverter og dobbelte batterier, fortæller Mikael Blomqvist.
I modelåret 2018 får den store flagskibsmodel, Imperial i910, selskab af en lidt mindre version, Imperial i810. Begge model-ler har tandem aksel som standard og kan fås med flere forskellige planløsninger.
– Imperial har fået en fantastisk modtagelse på markedet, både hjemme i Sverige og internationalt. Nu ser vi frem til at præsentere den nye Imperial i810, som vi tror, har potentiale til at blive en virkelig bestseller, siger Michael
Eksteriøret for autocamperne i Imperial-serien udstyres med et opdateret design til det nye modelår. Den glatte metalplade med innovativ dekor bliver endnu mere sofistikeret via et nyt og lidt strengere formsprog med elegante linjer og farvetoner, som skaber et spændende tredimensionalt udtryk.
KABE TRAVEL MASTER DELINTEGREREDE
250 CM BRED
KABEs halvintegrerede autocampere findes i to forskellige størrelser med totallængderne 780 henholdsvis 880 centimeter. Bredden er kingsize, altså hele 250 centimeter, noget som KABE er alene om på markedet. Den store bredde giver en helt særlig rummelig fornemmelse i autocamperens beboelsesdel.
– I 2018 foretager vi en tilpasning af udstyrsniveauet i den store 880-model, så den stemmer overens med 780-versionen. På den måde kan vi sænke prisen og bidrage til at denne rummelige autocamper bliver tilgængelig for endnu flere, forklarer Mikael Blomqvist og tilføjer at motoren i 880 stadig er den samme stærke 2,3 liters Fiat-motor som tidligere, med 180 hk.

NEDSÆNKBAR DOBBELTSENG
Crossover-serien er en videreudvikling af de halvintegrerede autocampere. Under den buede tagprofil gemmer der sig en stor nedsænkelig dobbeltseng, som gør det enkelt at invitere flere med på turen. I øvrigt har KABE Crossover x780 og x880 samme udstyr og planløsningsmuligheder som de halvintegrerede modeller.
En nyhed i 2018 er, at 880- og x880-modellerne også kan fås med en planløsning, som rummer en stor herlig queensize-seng helt bagerst i autocamperen!
880- og x880-modellerne med en planløsning som rummer en stor herlig queensize-seng helt bagerst i autocamperen!
Vælg mellem delintegreret eller Crossover modellen med den ned-sænklige seng.

KABE TRAVEL MASTER CLASSIC
DELINTEGREREDE OG HELINTEGREREDE OG CROSSOVER
KABEs mindste autocampere, med en totallængde på 7,40 meter, er KABE Classic, som vi plejer at beskrive som en grund-model med lidt kortere udstyrsliste, men med KABE-kvalitet hele vejen igennem.
Til modellåret 2017 lancerede KABE en helintegreret autocamper i Classic-serien, i740 LGB, med en lys og åben planløsning med to hævede enkeltsenge over et stort bagagerum og et praktisk L-formet køkken. Lanceringen blev en stor succes, og nu udvides KABE Classic-serien yderligere.
– Vores prisbillige halvintegrerede og helintegrerede autocampere i Classic-serien er blevet en virkelig succes. I 2018 går vi skridtet videre og præsenterer en helt ny Classic i crossover-udførelse med KABEs unikke kingsizebredde på 2,5 meter, oplyser Mikael.
Den nye KABE Classic Crossover, x740, er en fleksibel og praktisk autocamper, hvor man kan tilvælge en nedsænkelig loft-seng over førerkabinen. Her sover man behageligt om natten, og når det bliver morgen, trylles sovepladsen nemt væk og giver plads til morgenmaden omkring bordet.
En anden nyhed er, at autocamperne i Classic-serien nu er udstyret med multimedieanlæg og bakkamera som standard samt MiniHeki tagluge med klart glas, som giver et øget lysindfald i beboelsesdelen.
– Vi præsenterer også endnu en planløsning til vores halvintegrerede Classic 740, som nu kan bestilles med enkeltsenge længst tilbage i bilen samt toilet og bruser placeret langs med siden, midt i autocamperen. En planløsning som vi ved, er efterspurgt af mange. Classic-serien er et virkelig godt alternativ til alle der prioriterer ægte KABE-kvalitet og vil have en moderne og fleksibel autocamper til en meget konkurrencedygtig pris, siger Mikael.

NY FLEKSIBEL CROSSOVER I KABE CLASSIC-SERIEN
Til sæson 2018 præsenterer KABE en helt ny autocamper i Classic-serien, som ligger i den populære prisklasse. Den nye Classic Crossover X740 er en videreudvikling af den halvintegrerede model, som nu får en ”bule på taget” og en praktisk nedsænkelig dobbeltseng. Til sammenligning med andre autocampere mærker har Classic Crossover x740 et meget højt standardudstyr og mange gennemtænkte detaljer.
Modellen findes i to forskellige grundrids: LXL har dobbeltseng og en toiletafdeling med separat brusekabine. Under enkelt-sengene i LGB-versionen findes med et stort lastrum, som har tilgang udefra via en stor serviceklap.

Ny Travel Master Classic x740 i Crossover udførelsen med KABE´s unikke King Size-bredde på 2,5 meter.

DEN MEST RUMMELIGE I DENNE KLASSE
Bilens samlede længde er 7,40 m, præcis som de øvrige modeller i KABE Classic-serie. En vigtig forskel er bredden: Den nye Crossover X740 har KABE´s unikke kingsize bredde på 2,50 m, hvilket gør den til den mest rummelige autocamper i denne størrelse. Kingsize-bredden er allerede etableret i KABE s større delintegrerede og crossover modeller. Den generøse bred-de skaber ekstra plads i bilens beboelsesrum og selvom X740 er KABE´s mindste crossover-model, er der masser af plads til socialt samvær og fælles afslapning.

Køkkenet er praktisk L-formet og udstyret med 3 gasblus, emhætte og et 175 liters stort køleskab med separat fryseboks. Der er masser af opbevaringsplads og alle skuffer og døre er udstyret med soft close og centrallås.

Møbleringen består af en smuk vinkelformet sofa, hvor der er mulighed for selefastspænding under kørsel. Sammen med de drejelige førerstole, plus et ekstra sæde ved døren, danner de ramme om en behagelig siddeplads omkring et fritstående og drejelig søjlebord.

Over siddegruppe skjuler der sig en bekvemmelig dobbeltseng, som kan sænkes ned ved brug, som i løbet af dagen er helt gemt væk under den buet tagsektion.

HELÅRS AUTOCAMPER
Classic har en noget kortere udstyrsliste og lidt færre tilvalgsmuligheder end KABE´s øvrige modeller, men har meget som standard, især hvis man sammenligner med andre mærker.

KABE´s prisbelønnede kontrolpanel ”Kabe Smart D”, som styrer og overvåger alle vognens funktioner, er inkluderet som standard. Bilen er derudover udstyret med cd/radio. Vinduer og tagluger er udstyret med myggenet, mørklægningsgardiner og myggenetsdør er standardudstyr. Ligesom alle KABE s autocampere er Classic Crossover X740 fuldt tilpasset til aktiv brug året rundt - selv i den koldeste sæson.
Den nye Kabe Classic Cross-over X740 har plads til, at du kan invitere dine børn, børnebørn, forældre eller svigerforældre eller venner med på tur!

Classic Crossover x740 findes i grundrids: LXL eller LGB med hæve/sænke-seng.

Velkommen til modelår 2018 og oplev alle vore spændende KABE-nyheder!

Billeder kan donwloades på www.kabe.se /logga in / 1-press/products / 2018
Anv.namm: Press