Publiceret den: 10-10-2024
____________________________________________________________________________________

Signe Bruskin debuterer med novellesamlingen Tiden forgaar den 22. oktober 2024!

Tiden forgaar er en samling af syv noveller, der udspringer af en grundlæggende nysgerrighed på fænomenet tid. Den foregår i forskellige kontekster og omhandler forskellige skæbner.

Novellerne tager dig blandt andet med op i flyet, ind i Torontos gyder, på advokatkontoret, på toppen af Twin Peaks og ind i fængselscellen.

Gennem novellerne løber en lettere filosofisk understrøm, der beskæftiger sig med tiden.?For hvad er tid? Hvorfor går tiden nogle gange langsomt, andre gange hurtigt? Hvorfor kan et øjeblik virke så afgørende, mens tiden en gang imellem forsvinder i det trivielle? Hvorfor er tid så abstrakt - og samtidig så konkret?

Signe Bruskin (f. 1985) er bosiddende i Hvidovre og har skrevet flere ledelsesbøger, men denne novellesamling er hendes skønlitterære debut.

Irene Sidenius udkommer med sin tredje digtsamling Jeg spejler en krig den 18. oktober 2024!

Først kom Jeg skriver et træ, så kom Jeg drømmer en natsværmer. Nu afslutter Irene Paaby Sidenius sin poetiske trilogi med Jeg spejler en krig.

Her er tale om en svævende poetisk stemme, der løfter sten til fugle. Hele tiden formår hun at give tingene et svæv. Hun skriver på kanten af drømmesproget, altså i billeder, frapperende billeder. Denne bog er ingen undtagelse, hvor forfatterens tema er krig og kærlighed. Det gøres med ømhed, men konstaterer også verdens tilstand. Der er således tråde tilbage i tiden, men nutidens krige tages også op.

begynder nu forfra og?
ligger igen i havstokken lytter
blandt tang og sæler til derfra hvor
sporet går ud fra det levende

Irene Paaby Sidenius er bosiddende på Langeland og debuterede i 2018 med digtsamlingen Jeg skriver et træ. Hun skriver klassisk poesi i et stærkt levende sprog.

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt