Publiceret den: 21-06-2024
Et Liv med kærlighed, håb og sorg er en beskrivelse af livet som pårørende til en kræftpatient, i dagbogsform, fra han fik diagnosen til han blev bisat efter at dø af sin sygdom 14 måneder senere. Fortællingen går meget tæt ind under huden på min mand, Svens op- og nedture i forbindelse med hans sygdom, og det er en hudløs beskrivelse af mine tanker og følelser og vores fælles liv i den tid, han havde tilbage, fra han fik diagnosen til han døde.
Jeg tror, ja jeg ved, der er mange, der vil kunne genkende og spejle sig i mange af de oplevelser, jeg har haft, og bogen kan også være til inspiration for bl.a. pårørende, som har en dødelig sygdom tæt inde på livet.
Bogen er også en bekræftelse på, at det nytter at bevare håbet. Det kan faktisk virke livsforlængende og i alt fald livsbekræftende.
Sven var en kærlig og omsorgsfuld mand, far, farfar og ven, som på trods af sin sygdom havde overskud til at være nærværende, koge, bage, sylte, købe ind og vaske tøj. Vi, der har kendt ham, har alle gode minder om ham. Sven og jeg har haft 32 fantastiske år sammen, og han døde med familien om sig og fred i sjælen.

Info om bogen:
Forfatter: Jette Thorstensen
ISBN: 978-87-94349-61-1
Vejledende pris: 200 kr.
Udkom d. 06.06.24
Kan købes hos alle boghandlere

For yderligere information kontakt Forlaget Underskoven på tlf. 33 15 05 15
Forlaget Underskoven