Publiceret den: 11-06-2024
_______________________________________________________________________________________________

ET SPIL FOR TABERE AF RUNE NØHR

I Byen findes ingen vindere – kun folk, der spiller for at tabe.

Dørmanden Bull har brugt det meste af sit liv på at flygte ud af Byens skygger. Men da hans kone Laura bliver voldtaget og ender i koma, tvinges Bull til at konfrontere både sine indre og ydre dæmoner i jagten på gerningsmanden.

Overgrebet på Laura viser sig nemlig at have rødder dybt ned i Byens betændte årer, hvor alle har en skjult agenda, og det eneste man kan stole på er, at man ikke kan stole på nogen.
For i Byen spiller alle et spil, og inden længe indser Bull, at prisen for at spille med er med livet som indsats.

Et spil for tabere er en hyldest til de amerikanske, hårdkogte detektivfortællinger. En højintens page-turner krydret med masser af action og moderne tematikker om køn, familie?og magt.

Rune Nøhr (f. 1982) har en BA i Litteraturvidenskab og en baggrund inden for TV-marketing hos blandt andet Discovery Channel og TV 2. Han har tidligere udgivet noveller i diverse antologier og arbejdet som tekst- og manusforfatter i film-, TV- og computerspilbranchen.
Et spil for tabere er hans debutroman.

DE REJSENDE - OCKAMS UDVALGTE AF CHRISTOFFER MERTZ

Beijing, februar år 2075. Verden er delt i to, og magtfulde koncerner stortrives i fraværet af global konkurrence.

Olek, en ydmyg følger af Menigheden for Nærværssøgende Sjæle, er sammen med fem andre fra det eurasiske kontinent blevet inviteret til at besøge verdens rigeste mand, Robert Ockam. Det bringer dem ud på en lang og farefuld rejse med start i Beijing og mål i Azorerne. Men hvorfor er netop de blevet udvalgt? Og hvad er overhovedet formålet med dette møde?

For at komme nærmere en forklaring deler de hver især noget fra deres fortid. Men det er ikke uden problemer, når globale spændinger og skjulte agendaer truer med at sabotere rejsen, før den knap er begyndt. Alt imens er Oleks dybeste ønske at komme hjem til Menighedens afdeling i Novosibirsk og til dem, der altid har kunnet regne med ham.

Christoffer Mertz (f. 1993) har en kandidat i farmaceutisk videnskab. De Rejsende – Ockams Udvalgte er forfatterens debutroman og den første i en serie af to sammenhængende bøger.

KILDERNE I SAMBURU AF BO JENSEN

Selv om tiden næsten stod stille, mens den store trækugle for enden af køllen bevægede sig i en lang bue ned mod hans tinding, var han ude af stand til at foretage sig noget.

Den unge diplomat Rasmus Hjort nyder tilværelsen som ambassadesekretær i Kenya. En rutineopgave i Samburu inddrager ham i en mordsag, hvor fordomme, løgne og bekvemmelighed dækker over sandheden. Politiet løser tilsyneladende sagen, og Rasmus er snart optaget af andre udfordringer.

Men da en gammel ven nogle år senere opsøger ham, må han revurdere konklusionen og sin egen rolle. Han må tage tilbage til kilderne i Samburu, hvor han sammen med den pensionerede politimand Kioko Mutumo finder nye oplysninger og yderligere spørgsmål. Det fører ham ind i en verden af vold, bedrag og terror og gør det vanskeligt at fortsætte et liv som nybagt familiefar.

Det bliver en fortælling om ansvar, pligt og tvivl.

Bo Jensen (f. 1952) er tidligere diplomat og Afrika-kender. Han har boet 20 år i Afrika bl.a. som ambassadør i Malawi, Kenya og Burkina Faso, og har i dagligdagen oplevet mødet mellem to på overfladen vidt forskellige kulturer og har set, hvordan alment menneskelige værdier og udfordringer afspejles i dem begge.
Han har tidligere skrevet faglitterære bøger og artikler. Kilderne i Samburu er forfatterens skønlitterære debut.

MIKKELSDAG AF CLAUS FRIMODT

Gitte og Mikkel lever et helt almindeligt og forudsigeligt liv i Roskilde, indtil en alvorlig forbrydelse vender op og ned på deres tilværelse.

Forbrydere har udvalgt netop dem som redskab til at score millioner af kroner.
I jagten på den økonomiske gevinst holder de kriminelle sig ikke tilbage for hverken vold eller mord, og i sidste ende er det kun pengene, der tæller.

Politiet er på bar bund, selvom store styrker sættes ind for at fange forbryderne.

Der er flere tabere end vindere.

Claus Frimodt, f. 1949, er uddannet inden for økonomi og har mere end 40 a?r drevet et forlag inden for internationalt fiskeri. Forfatterens liv udfolder sig i Roskilde, Rhode Island, USA og i Sydfrankrig. Romanen Mikkelsdag forega?r i disse tre lande.

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt