Publiceret den: 10-06-2024
____________________________________________________________________________________

Uddrag fra lektørudtalelsen til Balalas fest:

”Fortællingen giver et indblik i hvad et kaotisk hjemmeliv med en alkoholisk mor betyder. Det er en historie om fordomme og små-racisme, og om hvor svært det er at være et barn af en alkoholiker.
Anbefales varmt”
DBC

Uddrag fra anmeldelser:

”Allerede inden for to sider var jeg hoppet ind i historien og ser det hele. Jeg kunne mærke fra starten af, at Balala føler sig alene, og der er ingen som vil hende. Bogen er skrevet i et nemt sprog og sammen med de flotte illustrationer, så højner det teksten. De små lag kommer spirende under, og jeg er elsker det.”
Mulles bogblog

”Balalas fest er skøn. Så enkelt kan det siges.
Det er en ungdomsroman, som jeg spår et lykkeligt læserliv i hænderne på mange teenagere. Det fortjener den”
Michael Svennevig, Ørkendrømme

Balalas fest er indstillet til Skriverprisen 2024.

OM BALALAS FEST
Balala er fra Irak og ny i klassen, og Sille er sikker på, at hun er ved at stjæle Tarik. Sille og Tarik var ellers i gang med at skrive en sang til byens jubilæum. En dag får Tarik overtalt Sille til, at han må komme med hende hjem, og han får set noget, han ikke skulle se. Sille føler sig tvunget til at smide Tarik ud af bandet, så hemmeligheden ikke slipper ud.

Da Balala inviterer til fest samme dag, som Sille skal opføre sin sang, går det helt galt…

Balalas fest er en bog om at føle sig udenfor og om hemmeligheder, flirt, fællesskab og en fest, der ændrer alt.

OM FORFATTEREN
Bogen er skrevet af Anne Zenon. Hun debuterede i 2019 med Ikke noget at tale om, og i 2021 udkom hun med digtromanen Der er nogen der siger samt med børnebogen Rejsen efter en helt. Hun sidder i Dansk Forfatterforenings skønlitterære styrelse og driver firmaet HistorieAgenten. Hun har givet interview til bl.a. Kultur (P1) og DR Nyheder om at gøre brug af research om flygtninge og racisme, herunder ved brug af sensitivitetslæsere.

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Anne Zenon, 60917655, zenonanne@gmail.com