Publiceret den: 22-11-2023
_______________________________________________________________________________________________

Yrsa Sølvfelt brygger nogle mystiske blå torden-teblade, og inden længe slår et lyn ned ved børnehjemmets fiskedam. Det er lyntoget, der er kommet ved Yrsa, fordi hun drak den magiske te. Hun griber fat i det og ønsker sig hen til ejeren af tebladene, Liv Mirakelte, der påstår at gro alle verdens mirakler i sin baghave.
Men Bjørn af børnehavefolket, den lidt for påtrængende, troldeelskende dreng, griber også fat i lyntoget, og det var aldeles ikke planen. Han ønsker sig et helt andet sted hen end Yrsa, nemlig til Uheldsmageren.
Sådan begynder et eventyrligt ræs rundt i Danmark, for Bjørn må reddes!

Det der er med mirakler er et magisk eventyr for børn og barnlige voksne.

”Jeg burde gå i gang med mit bachelor-projekt,” tænkte jeg i foråret 2021. Men fortællingen om Yrsa Sølvfelt trængte sig på. Jeg var lige begyndt at se hende, der senere skulle blive min forlovede og moderen til vores barn, og jeg måtte simpelthen prøve at imponere hende. Og gudskelov for det, måtte Yrsa have tænkt, for det kulminerede nemlig i et hæsblæsende eventyr – hvilket lige var dét, Yrsa følte for, eller var det? Men Yrsa kom i skuffen, jeg nåede at skrive mit bachelor-projekt lige inden deadline, og så… Ja, så glemte jeg alt om Yrsa, lige indtil min datter kom til verden. Nu var jeg ikke i tvivl om, hvem der skulle høre om Yrsa næst.

Det der er med mirakler udkom november 2023.

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt