Publiceret den: 25-01-2023
Gammelt bliver som næsten nyt med Denwax naturprodukter. Når du renser, plejer og beskytter dine ejendele, holder de meget længere til gavn og glæde for både dig selv, din tegnebog og vores allesammens jordklode.

Alle er efterhånden klar over, at vi ikke bare kan blive ved med at købe, bruge og smide væk i en uendelighed. Hvis vi kan blive bedre til at passe på vores ting, så de holder længere, er det en del af en ansvarlig livsstil, der støtter en bæredygtig fremtid.

”Denwax naturprodukter giver så mange muligheder for at pleje, beskytte og forny mange af de ting, som vi ellers kunne finde på at smide væk, blot fordi de ser falmede, slidte og beskidte ud,” siger Lotte Sejr fra den familie-ejede virksomhed Denwax.

Ikke alene er det en bæredygtig tankegang, det er også økonomisk sund fornuft at bevare sine ting længst muligt i stedet for at bruge penge på udskiftning. Ved behandling med Denwax produkterne kan selv gamle genstande få helt nyt liv, og i flere tilfælde vil farven endda træde frem igen fra falmede ting.

”Møbler, støvler, inventar og bygningsdele både ude og inde. Læder, vinyl, plastik, gummi, træ, metal, klinker, natursten og meget mere. Der er næsten ingen grænser, og det hele klares nemt med vores håndlavede, danskproducerede produkter, der er 100% naturlige,” siger Lotte Sejr.

Renser og plejer alt muligt … også vejskilte
De fleste materialer behandles med en kombination af renseproduktet Denwax CLEAN, der består af 85% ren råsæbe og vand, samt plejeproduktet Denwax CARE, der er blandet af jojoba-olie, lanolin og bivoks. Denwax CLEAN renser effektivt i dybden uden at lave ridser, og Denwax CARE giver en plejende og beskyttende overflade, der forlænger materialernes levetid betydeligt.

”Det er kvalitetsprodukter til rensning, pleje og imprægnering af mange glatte overflader. Vores kunder bruger dem til mange forskellige ting, men nu har kommuner fundet ud af, at Denwax CARE også er fantastisk til at vedligeholde vejskilte. Herning Kommune drift og service bruger det på deres skilte og sparer på den måde en del penge på nye skilte,” fortæller Lotte Sejr.

”Og det er jo ansvarligt og bæredygtigt – hellere plej-og-beskyt end køb-og-smid-væk!”

-----

Denwax er en dansk familiedrevet virksomhed startet af Lotte og Michael Sejr i 2014. Stort set alle produkter laves ved håndkraft, hvor ingredienserne bliver målt og vejet manuelt. Vi ønsker at fremme en bæredygtig adfærd, og bruger blandt andet naturlige ingredienser, der udelukkende købes hos danske virksomheder, og anvender i størst muligt omfang genbrugspap og genbrugsplast i vores forsendelse. Denwax er et registreret varemærke i hele Europa.
Lotte og Michael Sejr
Telefon:7070 7250