Publiceret den: 30-01-2023
Den danske afdeling af den internationale Neoperl gruppe får ny direktør, når salgschef Klaus Husted afløser den nuværende direktør, Lars Hansen, der fremover skal arbejde med forretningsudvikling i Neoperl gruppen.

Neoperl Nordic A/S i Randers producerer tilslutningsslanger til brug for vand, varme og sanitet, og har samtidig ansvar for salg og distribution af Neoperls øvrige vandspare- og reguleringsprodukter i de nordiske lande. Vandspareprodukterne er for eksempel luftblandere eller flowbegrænsere, der reducerer vandmængden i armaturer, vandhaner og håndbrusere.

Neoperl med hovedsæde i Schweiz overtog den danske produktionsvirksomhed for 22 år siden, og udviklingen har siden da været positiv. Den danske virksomhed med 33 ansatte skal nu have ny direktør som hentes fra egne rækker.

Organisationsændringen får virkning fra 1. marts 2023, men allerede nu er den opgavemæssige overdragelse så småt i gang hos virksomheden i Randers.

Klaus Husted har de seneste 7 år været salgschef hos Neoperl Nordic A/S. Han har derfor indgående kendskab til virksomheden, kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Klaus medbringer en masse erfaring, fra hans over 25 år i VVS branchen.

”Vi leder allerede nu efter en ny salgskonsulent, der kan overtage en række af Klaus Husteds salgsopgaver,” fortæller den afgående direktør Lars Hansen, der glæder sig til sine nye opgaver i gruppen efter 7 år i den danske direktørstol.

Produkter til vandbesparelse er blevet endnu vigtigere
”Vores nordiske kunder er primært armaturindustrien, vvs-grossister og industrikunder. Tilslutningsslangerne er den særlige kompetence vi i Danmark har bidraget med i gruppen. Men der er ingen tvivl om, at produkter til vandbesparelser har fået endnu større betydning i forhold til både klima- og forsyningskriserne, der rammer verden lige nu,” siger den kommende direktør.

Klaus Husted ser frem til at stå i spidsen for Neoperl Nordic A/S sammen med de dygtige medarbejdere, og vil gøre alt for at fortsætte den positive udvikling.
Klaus Husted
Telefon:+4530559925