Publiceret den: 15-12-2022
Romanen Gaslighting af Mette Sandahl udkom 20. oktober 2022.

Gaslighting er en fortælling om, hvordan den unge Leah falder pladask for den charmerende og karismatiske Neo. Han er spændende og ikke som de andre fyre, hun har kendt. Han overøser hende med opmærksomhed og kærlighedserklæringer i den første tid, og inden hun får set sig om, er de flyttet sammen og stifter familie.
Men Neo ændrer adfærd, først i det små, men det tager til, og en dag indser Leah, at hun er ved at miste ikke alene venner og familie, men også sig selv.

Årets ord
Ordet ’Gaslighting’ er blevet kåret til årets ord i USA af USA´s ældste ordbogsforlag Merriam-Webster.
Som altid siger 'Årets ord' meget om samfundsudviklingen, og hvad vi bliver mere og mere optaget af. Ordet ’Gaslighting’ har været længe undervejs i folkets opmærksomhed, men interessen for ordet og dets betydning er eksploderet i 2022 over hele verden.

"Den her bog fik hårene til at rejse sig på mine arme, min puls blev hurtigere, og det løb mig koldt ned ad ryggen, jo længere og længere ind i historien jeg kom. Simpelthen fordi bogen er uhyggeligt realistisk og troværdig i sin skildring af gaslighting.”
BogRedenHosMonika

”Mette Sandahl kan skrive den ubehagelige stemning og ordenes tyngde sådan, at man sidder helt åndeløs. Sproget er nemt, men aldrig for banalt. Jeg tror, at det er det, der gør bogen så menneskelig og relaterbar.”
BogormenOgMig

”... føj for en modbydelig fortælling om et narcissistisk forhold, man er fanget fra start til slut.
Man har helt ondt i maven på Leahs vegne og hepper virkelig på hende gennem hele bogen.
Mette Sandahl har sat fokus på dette emne ved at skrive denne bog, som er velskrevet og let at læse.”
Louise Nielsen (bekkalouisebooks84)

”Jeg slugte bogen på en enkelt eftermiddag; jeg kunne slet ikke lægge den fra mig. Man er hele sit følelsesregister igennem som læser, og man føler med Leah og hepper på hende hele vejen.
Den giver et realistisk og vigtigt indblik i psykisk vold og manipulation.”
Maria Wendt, boganmelder, blogger & forfatter

”Den var hård og hjerteskærende, men samtidig også vigtig og godt skrevet.
Stor ros til forfatteren for sit persongalleri.
Sikke en bog."
Boghjemmet

”Jeg slugte bogen og havde virkelig svært ved at lægge den fra mig.”
Anette fra ‘Fritidslæseren’

”Jeg har netop læst Gaslighting, kunne ikke lægge den fra mig. Jeg måtte bare læse og læse.
Emnet er overordentligt vigtigt.”
Anne Madsen

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt