Publiceret den: 04-11-2022
Det er udendørsinventar fra den absolut øverste hylde, når Urban Elements nu kan distribuere løsninger til udemiljøer i Danmark og Sverige fra italienske Metalco.

Metalco er en del af Spacemakers, der siden 2018 er verdens største producent af udendørsløsninger til offentlige miljøer.

Metalco er udover deres udendørs kvalitetsløsninger også kendt for deres store miljøarbejde. Det betyder eksempelvis, at deres produktionsanlæg i Norditalien nu er forsynet med solceller på taget, som en del af en ambitiøs miljøplan og et mål om at gøre hele produktionen CO2-fri.

”I Urban Elements mener vi, at internationaliseringen af arkitektbranchen og udformningen af europæiske byrum betyder, at Metalco har både etiske og kommercielle løsninger, der egner sig rigtigt godt til offentlige og semi-offentlige miljøer i Skandinavien ”, siger Christian Ligaard fra Urban Elements.

”Men Metalco går også forrest med helt nye former og kreative måder at løse byens udfordringer på. Se bare Metalcos modige forslag til løsninger, hvor man etablerer byparker ovenpå eksisterende installationer, såsom vand, kloakker og el m.m.
Eller deres skulpturelle og næsten organiske bud på udendørs fitness, der skaber forundring men også interesse og opmærksomhed på en plads, der ellers ofte sygner hen og ikke anvendes”, forsætter han.

Urban Elements folk besøger i den kommende tid tegnestuer over hele Danmark med mere information om Metalco og introduktion til Urban Elements, hvis sortiment også tæller egenproduktion, overdækninger, cykelparkeringer, vejrsejl, belysning og støttemure.

Med andre ord: En komplet projektløsning til mange udendørsmiljøer.
Christian Ligaard

Urban Elements