Publiceret den: 03-11-2022
NYT TILTAG I DET KØBENHAVNSKE NATTELIV:

”Er I her for at hente jeres børn?”, spurgte dørmanden.
Den bemærkning blev DJ Ray og Rist mødt med, da de en lørdag ud på de sene timer gæstede en Københavnsk natklub.

For gammel til at gå ud - for ung til at blive hjemme
Det kan være svært at se sig selv i det københavnske natteliv, hvis du er i en moden alder og gerne vil ud at danse til den musik, der er relevant i 2022. Befinder du dig på en natklub i det indre København og er over 35, bliver du ofte enten opfattet som en, der skal hente nogen eller som den lidt mærkelige gamle dame med pink hår ovre i hjørnet. Hvis du vil være sikker på ikke at skille dig ud fra selskabet, så må du ”nøjes med” udvalgte arrangementer, der er aldersbestemt, og hvor der primært spilles musik fra 70’erne eller 80’erne - alternativt gå på en af byens mange cocktailbarer, hvor der oftest ikke er mulighed for at danse.

Fanget mellem to verdener
Mange i 40-50 års alderen har nu voksne, ikke hjemmeboende børn eller er singler. De har både tid, råd og energi til at gå ud og fyre den af i weekenden. De mangler bare stedet. Så man er på en måde fanget mellem 2 verdener, hvor alternativerne er at gøre et ofte kikset forsøg på at være ung med de unge eller blive hjemme i sofaen/parmiddag med vennerne.

Energisk metrovibe
RAY og RIST er begge kvinder, der ikke vil ”dømmes ude” på grund af deres alder. De har stadig gejsten og elsker at danse til den lyse morgen - og energi-niveauet er højt. Derfor har de nu allieret sig med Natklubben RUST, hvor de afholder fester, der ikke er defineret af alder, og hvor der spilles alt fra Rnb/HipHop, Reggaeton, Latin, Dancehall, House til Pop, Funk og Disco. Arrangementer, hvor folk i alle aldre deltager, fordi de føler sig inkluderet, fordi de elsker musikken, og ikke mindst fordi de elsker at danse.

“Vi kunne se det lidt skeptiske smil bag det imødekommende ansigt hos Rusts eventmanager, da vi præsenterede ham for vores ide. Men efter, at vi havde forklaret vores vision og havde afholdt vores første arrangement, oplever Rust konceptet, som et godt og positivt supplement til det københavnske natteliv”, fortæller Ray og Rist.

Og man mærker en helt speciel dynamik, når både yngre og ældre kommer på grund af fælles kærlighed til den musik, der bliver spillet, og bare får lov til at være dem, de er. Det giver en energisk og positiv metrovibe.

RAY&RIST
I selv-ironiens navn har de kaldt deres arrangementer ”RAY&RIST flækker floor på RUST”. Mette Rosin har været DJ i mere end 30 år og spiller fast på Christiania samt til både større og mindre offentlige og private arrangementer. Lene Alfa Rist er billedkunstner og har udgivet adskillige bøger indenfor underholdningsområdet. De har her fundet fælles fodslag via deres kærlighed til musik og dans, hvor Rist tager sig af det praktiske, og Ray styrer musikken.

Den 11. november har de allieret sig med den legendariske DJ Phase 5 (Henrik Marquardt), der bl.a. har produceret for Kuku og Al Agami, Dr. Baker, Camille Jones, Clemens, og udenlandske kunstnere såsom A Tribe Called Quest, Tony! Toni Tone! Phase 5 er en af danmarks bedste DJ’s og har tasken fyld med både nye og gamle bangers.

Kom og dans
RAY&RIST har allerede afholdt deres 2 første arrangement på RUST, og nu gentager de succesen fredag, den 11. november 2022, kl. 21-03.

Du kan købe billetter til arrangementet fredag, den 11. november 2022 “RAY&RIST flækker floor på RUST Vol lll” via Billetto

Eventet på Facebook her

Følg også RAY&RIST på Facebook og Instagram