Publiceret den: 14-06-2022
Hobbii inviterer garnglade cykelfans i alle aldre til at deltage i årets største cykelfest, når Tour de France i juli sætter fra start i Danmark. Det sker med nye hækle- og strikkedesigns inspireret af det store, franske cykelløb, samt et Yarn Bombing-event med strikkede og hæklede dekorationer, der skal byde det store cykelløb velkommen til Roskilde den 2. juli.
Den danske garnvirksomhed Hobbii har indgået en officiel produktaftale med Tour de France forud for årets cykelløb, der i år indledes med tre etaper i Danmark.
– Som en dansk virksomhed er vi meget spændte på dette års Tour-start i Danmark. Vores entusiasme gælder ikke kun for garn og kreativt arbejde med garn, men også for cykelsporten, siger Jeppe Kallesøe Odefey, der er adm. direktør for Hobbii.
Nye opskrifter: Klæd hele familien på til Touren
Hobbii ønsker at komplementere cykelløbet på et kreativt niveau på tværs af landegrænser. Derfor har garnvirksomheden udviklet en ny serie af hækle- og strikkeopskrifter. De nye designs hylder verdens mest populære cykelløb, og kreative fans kan give sig i kast med at strikke T-shirts og hækle bøllehatte, der er inspireret af de ikoniske trøjer fra cykelløbet. Dertil er der udviklet et design i amigurumi med løbets maskot, Maxoo.
Fans, der kaster sig ud i at strikke eller hækle et af projekterne kan se frem til at gennemgå en proces, der på mange måder minder om et cykelløb:
– Den endelige trøje er meget mere end bare en T-shirt. Det er resultatet af en idé, der er blevet til et færdigt design over flere faser. Ligesom cykelsport kræver strik og hækling mod, udholdenhed og – selvfølgelig – stræben efter et mål, fortæller Jeppe Kallesøe Odefey.
De nye designs blev lanceret den 20. maj og er nu tilgængelige på hobbii.dk. Opskrifterne er gratis og findes i både voksen- og børnestørrelser.
Yarn Bombing giver farver, garn og cykelglæde til gaden i Roskilde
For at fejre at årets anden Tour-etape starter i Roskilde har Hobbii i samarbejde med strikke- og hækleglade kunder pyntet byen op med såkaldt Yarn Bombing, hvor genstande i bybilledet er blevet iklædt hækling og strik i de velkendte Tour-farver.
Garn-udsmykningen kan ses ved Kreativt Hus for Børn på Algade 31, hvor Touren også vil passere forbi den 2. juli.
Sascha Kirk Ehrenreich

Hobbii