Publiceret den: 10-06-2022
Uniplan Danmark skal lave 170.000 kvadratmeter undergulv på Nyt Hospital Nordsjælland i Hillerød, heraf 10.000 kvadratmeter terrazzo, som bliver en markant arkitektonisk detalje på det, der skal være Danmarks smukkeste hospital.
---

Uniplan Danmark har skrevet kontrakt på sin hidtil største enkeltstående undergulvsentreprise – og muligvis den største i Danmark nogensinde – og allerede i starten af juni begynder arbejdet med at udlægge 85.000 kvadratmeter estrich undergulv, 75.000 kvadratmeter tyndpuds og 10.000 kvadratmeter terrazzo på Nyt Hospital Nordsjælland i Hillerød.

”Det betyder rigtigt meget for os. Det har været en lang udvælgelsesproces, hvor vi altså var de bedst egnede. Der er en faglig stolthed i at være en kompetent sparringspartner for NCC og hjælpe med at optimere projektet, og så selvfølgelig en kæmpeglæde over at Uniplan Danmark har både størrelsen og de finansielle muskler til så stor en sag,” siger Thomas Juul, CEO for Uniplan Danmark.

ENDNU ET UNIKT BYGGERI TIL REFERENCELISTEN
Hospitalet er Nordsjællands største arbejdsplads med 4000 ansatte, og det bliver Danmarks smukkeste sygehus, når det er færdigt, hvor især terrazzogulvet i alle offentlige arealer bliver en markant arkitektonisk signatur, der kan nydes de næste 50-100 år.

Uniplan Danmark glæder sig da også over at føje dette unikke byggeri til sin referenceliste, der i forvejen rummer en række store, markante byggerier i hele landet.

”Vores hidtidige referencer, vores organisation og vores solide økonomi giver både regionen og NCC den tryghed, at vi også kan løfte denne opgave. Vi har arbejdet sammen med NCC på andre store sager, så de kender vores tilgang til opgaverne,” lyder det fra Thomas Juul.

Selv om det kun er syv år siden Uniplan Danmark blev etableret, har virksomheden på rekordtid markeret sig som den ubetinget største leverandør af støbte undergulve i landet. På årsbasis laver virksomhedens 120 medarbejdere godt 500.000 kvadratmeter undergulv, og selvom den nye kontrakt er den største enkeltstående opgave, udgør den blot ca. 15 % af omsætningen over de næste to år.

EN ORGANISATION DER VIRKER
Udover den faglige ekspertise har det haft afgørende betydning, at virksomheden har den finansielle styrke til at stille sin største byggesagsgaranti nogensinde.

”Den finansielle styrke kommer af, at vi har en stor og stærk organisation, der virker. Vi har gennem årene har været i stand til at fastholde og udvikle de medarbejdere, vi har. I snart 1000 sager med mere end 2,5 million kvadratmeter i alt har vi bevist, at vi kan levere varen. Så denne kontrakt er både en ekstern og en intern blåstempling af det arbejde, vi har udført siden etableringen,” siger Thomas Juul.

FEJRET MED CHAMPAGNE OG KRANSEKAGE
Den store opgave kommer til at løbe over flere år, hvor Uniplan Danmark sammen med de andre underleverandører skal samarbejde med hovedentreprenøren NCC og Region Hovedstaden på den store byggeplads i Hillerød.

”Det glæder vi os til. Vi skal levere et produkt, der står mål med det, de andre leverer, og være med til at drive projektet fremad. Vi er blevet godt modtaget, og selv om vi ikke har den største underentreprise, er vi blevet taget alvorligt og behandlet på samme niveau som de andre. Der var champagne og kransekage, da vi underskrev kontrakten, og det har jeg alligevel aldrig oplevet før,” siger Thomas Juul.

Uniplan Danmarks arbejde med undergulve løber frem til 2024, og det samlede byggeri er planlagt til aflevering i foråret 2025.

Om Uniplan Danmark:
Udfører undergulve som underleverandør på store byggeprojekter. Der udføres både slidlagsgulve, tyndpuds og EPSbeton-gulve (lyd- og varmeisolerende undergulve af en cementpasta blandet med EPS-kugler). Materialerne pumpes direkte ind i lejligheder og kontorer i op til 20 etagers højde, hvor gulvene afrettes og efter afhærdning er klar til at blive belagt med forskellige typer af topbelægning.
Uniplan Danmark er en fantastisk historie om dansk iværksætteri. På få år har Uniplan Danmark revolutioneret markedet og leveret unikke kvalitetsløsninger til dansk byggeri. Alle forventninger og planer er indfriet og mere til, og i dag står virksomheden solidt på markedet med en lang række vellykkede projekter gennemført.
Direktion: Thomas Juul
Bestyrelse: Morten Wrem, Hamed Alaei og Steffen Rasmussen (Formand)

Etableret i 2015 og nåede en omsætning på 100 mio. kr. allerede i 2017.
I 2022 forventes en omsætning på over 200 mio. kr.

120 medarbejdere, 16 betonpumper, 22 biler
Godt 2,5 millioner kvadratmeter undergulv udført siden 2015

Se referencer på http://www.uniplandanmark.dk/referencer.php

---
Billedtekst: Thomas Juul og Hamed Alaei fra Uniplan Danmark (tv) og Christian Rohde og Casper Kasting fra NCC (th) ved underskrivelsen af den store undergulvskontrakt for Nyt Hospital Nordsjælland.
Thomas Juul, CEO Uniplan Danmark A/S
Telefon:+45 60 19 06 74