En trekant der sætter naturen fri
Publiceret den: 19-05-2022
Lagkagehuset, Den Danske Naturfond og plantedrik-virksomheden Dryk går i maj ud i et unikt partnerskab med den fælles naturbevarende indsats: “Sæt naturen fri!”
1056 m2 vild natur på tre måneder
For hver karton Dryk, der sælges i Danmark, donerer Dryk et beløb, så Den Danske Naturfond kan sætte et stykke natur fri på størrelse med kartonens bund. En karton = Et stykke vild natur.
Det strategiske partnerskab blev indgået i januar 2022, og indtil videre er 1056 m2 skov sat fri gennem salg af Dryk.
“Vi er meget glade for, at DRYK vil hjælpe Naturfonden med at give den vilde natur mere plads. Det mangler vi i Danmark. Højst 1 procent af vores land er områder, hvor naturen kan trives frit. Men sammen kan vi hjælpe den trængte natur på fode igen. Kvadratmeter for kvadratmeter. Jo flere, der hjælper til, jo mere natur kan vi redde,” siger direktør i Den Danske Naturfond, Flemming Nielsen.
Lagkagehusets kunder involveres
Lagkagehuset er Dryks største danske kunde, så derfor er bageri-kæden helt automatisk med til at donere med hver karton Dryk plantedrik, der bruges i en af de over 100 danske butikker. Lagkagehuset får på den måde - ud over at kunne tilbyde et bæredygtigt og plantebaseret mælkealternativ - et partnerskab, som passer godt ind i koncernens ønske om at arbejde mod en grøn omstilling.
“Vi har gennem partnerskaber oplevet, hvordan Lagkagehusets kunder aktivt og bevidst tager stilling. Derfor er vi meget glade for det samarbejde, Lagkagehuset har indgået med Dryk og derigennem Den danske Naturfond, som arbejder for at sikre mere vild natur i Danmark. Det symboliserer for os den måde, vi i fremtiden skal til at løse klimaudfordringerne; nemlig i fællesskab. Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er et stort potentiale, når aktører i branchen samarbejder om de større samfundsmæssige dagsordener, som f.eks klima,” fastslår CCO i Lagkagehuset, Jesper Mark Dixen.
1 karton = 1 stykke natur
Det er startup-virksomheden Dryk, som i sin tid tog initiativet til det strategiske partnerskab med Den Danske Naturfond, fordi det passer ind i Dryks kernefortælling om at bringe forbrugerne tættere på naturen uden at overforbruge af jordens ressourcer. At Lagkagehuset kaster sig helhjertet ind i samarbejdet er enormt glædeligt, og vil forhåbentligt være en inspiration til andre af Dryks kunder.
“Vi tror på, at samarbejder, partnerskaber og fælles indsatser er vejen frem, hvis vi virksomheder, vores kunder og i sidste ende forbrugerne skal skubbe på den grønne omstilling. Derfor giver det direkte link mellem Dryks produkter og donationen til Naturfonden så meget mening. Vi tager alle vores kunder, og vores kunders kunder, med på rejsen mod mere vild natur,” fortæller direktør i Dryk, Christian Christensen.
Trekanten Dryk, Naturfonden og Lagkagehuset er et skoleeksempel på, at det ikke behøver være så svært, understreger Cristian Christensen.
“Dryk leverer et bæredygtigt produkt, som udløser en donation for hvert eneste salg. Lagkagehuset sørger for en enorm udbredelse til et meget bredt segment af forbrugere både gennem butikkerne og deres app og andre medier. Og Naturfonden er garanten for, at donationerne går direkte og ubeskåret til at købe dansk natur fri - for evigt. Det giver bare så meget mening”.
For yderligere oplysninger kontakt:
Christian Christensen, Direktør, Dryk
cc@dryk.com
+45 71 77 49 80
Luise Falhof, Head of marketing, Dryk
lf@dryk.com
+45 30 53 13 49
1056 m2 vild natur på tre måneder
For hver karton Dryk, der sælges i Danmark, donerer Dryk et beløb, så Den Danske Naturfond kan sætte et stykke natur fri på størrelse med kartonens bund. En karton = Et stykke vild natur.
Det strategiske partnerskab blev indgået i januar 2022, og indtil videre er 1056 m2 skov sat fri gennem salg af Dryk.
“Vi er meget glade for, at DRYK vil hjælpe Naturfonden med at give den vilde natur mere plads. Det mangler vi i Danmark. Højst 1 procent af vores land er områder, hvor naturen kan trives frit. Men sammen kan vi hjælpe den trængte natur på fode igen. Kvadratmeter for kvadratmeter. Jo flere, der hjælper til, jo mere natur kan vi redde,” siger direktør i Den Danske Naturfond, Flemming Nielsen.
Lagkagehusets kunder involveres
Lagkagehuset er Dryks største danske kunde, så derfor er bageri-kæden helt automatisk med til at donere med hver karton Dryk plantedrik, der bruges i en af de over 100 danske butikker. Lagkagehuset får på den måde - ud over at kunne tilbyde et bæredygtigt og plantebaseret mælkealternativ - et partnerskab, som passer godt ind i koncernens ønske om at arbejde mod en grøn omstilling.
“Vi har gennem partnerskaber oplevet, hvordan Lagkagehusets kunder aktivt og bevidst tager stilling. Derfor er vi meget glade for det samarbejde, Lagkagehuset har indgået med Dryk og derigennem Den danske Naturfond, som arbejder for at sikre mere vild natur i Danmark. Det symboliserer for os den måde, vi i fremtiden skal til at løse klimaudfordringerne; nemlig i fællesskab. Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er et stort potentiale, når aktører i branchen samarbejder om de større samfundsmæssige dagsordener, som f.eks klima,” fastslår CCO i Lagkagehuset, Jesper Mark Dixen.
1 karton = 1 stykke natur
Det er startup-virksomheden Dryk, som i sin tid tog initiativet til det strategiske partnerskab med Den Danske Naturfond, fordi det passer ind i Dryks kernefortælling om at bringe forbrugerne tættere på naturen uden at overforbruge af jordens ressourcer. At Lagkagehuset kaster sig helhjertet ind i samarbejdet er enormt glædeligt, og vil forhåbentligt være en inspiration til andre af Dryks kunder.
“Vi tror på, at samarbejder, partnerskaber og fælles indsatser er vejen frem, hvis vi virksomheder, vores kunder og i sidste ende forbrugerne skal skubbe på den grønne omstilling. Derfor giver det direkte link mellem Dryks produkter og donationen til Naturfonden så meget mening. Vi tager alle vores kunder, og vores kunders kunder, med på rejsen mod mere vild natur,” fortæller direktør i Dryk, Christian Christensen.
Trekanten Dryk, Naturfonden og Lagkagehuset er et skoleeksempel på, at det ikke behøver være så svært, understreger Cristian Christensen.
“Dryk leverer et bæredygtigt produkt, som udløser en donation for hvert eneste salg. Lagkagehuset sørger for en enorm udbredelse til et meget bredt segment af forbrugere både gennem butikkerne og deres app og andre medier. Og Naturfonden er garanten for, at donationerne går direkte og ubeskåret til at købe dansk natur fri - for evigt. Det giver bare så meget mening”.
For yderligere oplysninger kontakt:
Christian Christensen, Direktør, Dryk
cc@dryk.com
+45 71 77 49 80
Luise Falhof, Head of marketing, Dryk
lf@dryk.com
+45 30 53 13 49
Kontaktperson:
Christian Christensen
Telefon:71774980
Afsender:
Dryk Aps
Dyrehavevej 5
4672 København
Filer og billeder