Publiceret den: 02-05-2022
Den 7. og 8. oktober slås dørene op til en eksklusiv musikfestival med Oktoberfest som tema. Festen bliver ud over det sædvanlige og kommer til at indeholde alle former for fynske facetter. 29-årige Nicolaj Møller Madsen, også omtalt som Racerkøreren fra Fyn, hoster selve festivalen. Han er Fynbo med stort F og han ønsker at lave et samlingspunkt for fynske specialiteter sammensat med det tyske tyrolertema. Heraf kom han frem til ide?en: Oktober Festival.

All-Inclusive Event
Nicolaj Møller Madsen slår dørene op for Fyns svar på en folkefest – bare mere eksklusivt! Publikum kan forvente en musikfestival ud over det sædvanlige. Festivalen byder på et all- inclusive event hvor omdrejningspunktet er fynske specialiteter som i særdeleshed kommer til at pryde festivalens tema.

Som en del af all-inclusive konceptet bliver der stillet seks frie barer til rådighed hvor kun de bedste samarbejdspartnere er udvalgt – her kan publikum forsyne sig med alt fra diverse øl til tysk riesling vine og cocktails.

– Mit klare formål med Oktoberfestivalen er at skabe den vildeste musikfestival og VIP- oplevelse samt udfolde et event hvor selv den mindste detalje er blevet tænkt over. Alt skal gå hånd i hånd og publikum skal sidde tilbage med en følelse af eksklusivitet, siger Nicolaj Møller Madsen.

Dansk Livemusik
For Nicolaj er ambitionen ikke at afholde en traditionel Oktoberfest, men derimod et prestigefyldt event hvor publikum føler sig kredset om.

– Målet med festivalen er at kombinere tysk nostalgi med dansk kvalitet. Det betyder at både mad og drikke skal være i topklasse men kvalitet inkluderer selvfølgelig også livemusik, og derfor har vi valgt at invitere nogle af nutidens danske topartister til at spille live, forklarer Nicolaj Møller Madsen.

Festivalen emmer af musik – fra store danske navne til klassiske bands som uden tvivl kommer til at sætte standarden for de to aftener. Det har været essentielt for Nicolaj Møller Madsen at udvælge kunstnere som i særdeleshed formår at producere dansk kvalitet tvistet med tysk nostalgi.

Af navne kan der blandt andet nævnes Captain Jack som i dag har 70.000.000 streams samt Danzel som ligeledes har 18.000.000 streams. Desuden kan det nævnes, at også Infernal kommer op optræder, mens de kan fejre 25-års jubilæum.

– Jeg er sikker på, at publikum kan mærke det på stemningen når de optræder, fortæller Nikolaj glædeligt.

Udover ovenstående artister optræder en lang række andre spændende navne på de to scener som er stillet til rådighed – desuden en hemmelig kunstner som først afsløres på et senere tidspunkt.

– Jeg kan ikke fortælle hvem vores hemmelige kunster er – eller rettere sagt, så vil jeg ikke afsløre hvem det er endnu. Men jeg kan sige, at det er et kæmpe navn i Danmark lige nu, fortæller Nicolaj.

Uffe Holm vil agere konferencier til festivalen, hvor han byder gæsterne velkommen fra kl. 16:30, hvorefter der festes til dørene lukker kl 02:30.

Erhvervsnetværk & Private
Udover at være professionel racerkører, er Nicolaj iværksætter og stifter af Race Club, som er et landsdækkende erhvervsnetværk, som i år fejrer 10 års jubilæum. Race Club er skabt i ambitionen om at skabe et fællesskab med netværksmøder, unikke arrangementer og oplevelser som er alt andet en ordinære – her afholdes over 50 netværksevents om året. Det er med andre ord, et netværk, som henvender sig til folk, der stiller store krav til kvalitet og til hvad de bruger deres tid på.

Med Race Club i mente, tager Oktober Festivalen i Odense også udgangspunkt i erhvervslivet og det at være et værdiskabende netværk. Derfor kan der ikke købes enkeltbilletter, som til traditionelle festivaller.

– Fremfor at købe en enkeltbillet til Oktober Festivalen køber man i stedet et bord til 7.999 kr. ekskl. moms, hvor der er plads til 6 personer. Det er tiltænkt erhvervslivet, hvor en virksomhed eksempelvis kan bruge Oktober Festivalen som en mulig firmafest. Men det udelukker ikke private folk – alle er velkomne til arrangementet, forklarer Nicolaj Møller Madsen.

Kontaktinformation
Læs mere om festivalen på oktoberfestival.dk. For yderligere information er du også velkommen til at kontakte CEO hos Race Club, Nicolaj Møller Madsen på nicolaj@mollermadsen.dk eller telefon +45 22481511

FAKTA BOKS

Hvor: Havnegade 20, 5000 Odense