Publiceret den: 02-05-2022
Det er udgangspunktet i Neil LaBute’s komedie The Money Shot. Steve og Karen er blevet tilbudt at have sex i virkeligheden i deres næste film, men før de kan acceptere disse vilkår, skal de have tilladelse af deres partnere. Moderne amerikansk dramatik, som går under overfladen på Hollywoods finpudsede facade, hylende morsomt skrevet og smækfyldt med referencer til filmbranchens hykleri, racisme, homofobi, misogynisme, agism og de kendtes evige jagt på omtale og influencerpopularitet. Producenten Down The Rabbit Hole Theatre advarer publikum at stykket indeholder anstødeligt sprog, for Neil LaBute holder sig ikke tilbage med sine seksuelle beskrivelser samt grove homofobiske og racistiske udtalelser.

Karens partner Beverly, som spilles af Dorte Rømer (medstifter af kampagnen #StopStilheden i Danmark) udtaler om sin rolle: “Jeg var ellevild med stykkets frygtløshed. Jeg har været meget verbal omkring overgreb i branchen – og den slags gør man ikke ustraffet på noget plan som skuespiller. Så selvfølgelig er det et kollegialt ridderslag at blive tilbudt en rolle, i min alder, der både siger fra på egne og andres vegne, men alligevel er sjov, fri, intelligent og fysisk stærk. Jeg vil da håbe det har spillet ind i instruktøren, Jeremy M. Thomas’s, valg af mig til rollen som Beverly.”

På rollelisten er også den internationalt anerkendte verdensmester i martial arts Tomm Voss, som til hverdag er bosat i Los Angeles og som udover filmene ‘Fun with war Crimes,’ ‘My Brothers Keeper’ m.fl. har medvirket i de amerikanske tv serier NCIS, Paradise City og Medal of honor m.fl. Tomm er tilbage til Danmark denne maj måned for at spille action helten Steve og finder det interessant hvor ekstremt meget stykket, faktisk reflekterer livstilen i Hollywood.”

Den unge skuespiller Mikka Deleuran har sin store teater debut i en central rolle som Steve’s unge hustru Missy. En fremtidens stjerne og forblændeligt overbevisende i sit portræt af den noget naive, unge 'Hollywood Wife.'

Dina Rosenmeier som i mere end et årti, selv var bosat i Los Angeles og som senest spillede 'Anna' i Harold Pinter’s drama ‘Old Times’ er dybt begejstret over de tabu-emner, der bliver præsenteret i komedien. “Når man har oplevet så mange krænkelser i filmbranchen, som jeg har igennem mange år i USA, er det en helt ubeskriveligt fantastisk følelse pludselig at kunne belyse de grovheder der finder sted i filmbranchen og med magtmenneskers adfærd i samfundet generelt. Indtil Weinstein blev dømt og #metoo blev et verdenskendt begreb, var krænkelser som regel noget ganske normalt. Se bare på for eksempel tiden i Danmark under Simon Spies. Teenage piger blev udnyttet og ingen hverken sagde eller gjorde noget. “

The Money Shot af Neil Labute’s nyopsætning er instrueret af Jeremy M. Thomas og præsenteres af Down The Rabbit Hole Theatre med premiere d 12 maj og spiller indtil d. 28 maj på Krudttønden, Serridslevvej 2, 2100 Kbh Ø.

Advarsel fra Down The Rabbit Hole Theatre: Anstødeligt sprog.

Presse fotos af Matthew Peter fra teaterprøver på Mallorca juni 2021 og Laura Ioana V fra forestillingens forpremiere d. 13 august, 2021 på Folketeatret i Nørregade under CPH Queer Theatre Festival.

Læs mere her: www.rabbithole.dk
Dina Rosenmeier