Publiceret den: 14-03-2022
Romanen Kære Andreas af Alex Madsen

Jeg sidder længe med brevet i hånden, læser dele af det igen, mens jeg drikker af kaffen, der er blevet kold. Jeg prøver at genkalde mig, hvordan Andreas ser ud. Han ligner sikkert sin mor, det gjorde han i hvert fald som lille. Det går op for mig, jeg ikke har set ham, siden jeg flyttede ind i lejligheden her. Det er snart ti år siden. Børn forandrer sig meget på ti år, måske vil jeg slet ikke kunne genkende ham.
Andreas’ morfar har brændt sine broer, bor alene og ser hverken familie eller venner. Tiden går med daglige rutiner, han er tilfreds, forventer sig ikke mere af livet. Indtil der en dag ligger et brev i postkassen.

Kære Andreas er en historie om at give op, om hvordan skyldfølelse ødelægger en familie. Det er også historien om at blive gammel, om kærlighed og venskab. Om vejen tilbage til livet, der forekommer uendelig lang.

Alex Madsen er 70 år, uddannet psykolog og bosiddende i Løkken. Har i mange år arbejdet med børn, unge og familier. Både som menig psykolog og leder indenfor socialforvaltning og børne- og ungeområdet. Har i perioder undervist kommende socialrådgivere og universitetsstuderende.
Er nu pensionist og har fået tid til at skrive. Bidrag til faglige antologier og egne bøger om socialt arbejde med børn, unge og familier, om vores daginstitutioner og folkeskolen. Senest Narrativ skoleledelse på Samfundslitteratur. Skriver nu stort set kun skønlitteratur. Om mænd der lever alene og tilsyneladende ikke venter sig mere af hverken venner, familie eller kærligheden. Og som alligevel bliver forstyrret i deres afmægtige raseri over tingenes tilstand. Har udgivet en delvist selvbiografisk bog om moren og tiden i kollektiv i 70’erne på forlaget Ådalen, Tiden der løber ud.

Kære Andreas udkommer 16. marts 2022 på brændpunkt.

Karsten med K af Palle Hansen-Skov – En Århushistorie

Fredag d. 18. marts udkommer romanen ”Karsten med K” skrevet af Palle Hansen-Skov på forlaget Brændpunkt.
Dette er nutids-historien om forfatteren Karsten, der vælger at flytte fra Nørrebro til Århus. I Håndværkerparken, Højbjerg håber han at finde fred i en letfordøjelig tilværelse, langt væk fra sin fortid som krimiforfatter med sin gang i et miljø, der var kommet for tæt på.
Det lykkes hurtigt at falde til i de nye omgivelser. Men snart vælter der alligevel overraskelser frem. Måske i en grad der ligefrem vil ændre hans liv.
Palle Hansen-Skov, der i 2020 debuterede med den historiske vikingeroman ”Den lange færd” forklarer her om baggrunden for den nye roman:
Det var en flytning, der satte min forkærlighed for historiske romaner på pause. I Højbjerg syd for Århus kom jeg tæt på Håndværkerparken, som danner scenen i denne nutidsroman ”Karsten med K”. Jeg blev inspireret på mine løbe- og gåture gennem parken. Det var både den altfavnende variation af boliger, haver og skure samt beboernes mangfoldighed og sammenhold, der gav ideen. Desuden havde jeg længe haft en mandlig karakter i tankerne, som jeg gerne ville placere i en god og underholdende historie. Han kom så til at hedde Karsten. Og scenen blev sat til Håndværkerparken i Højbjerg. Det udviklede sig til en speciel cocktail af en roman med overraskelser.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt