Publiceret den: 11-03-2022
Nogen eller noget forsvinder. Som i titelnovellen Pålandsvind, hvor en mor leder efter sin datter og hendes veninde, der gik ned til vandet tidligere på dagen. I en anden novelle er en kvinde forelsket i en mand i lejligheden overfor, en noget særpræget afstandsforelskelse, men situationen forandrer sig, da manden en dag er væk. I Wittgensteins hytte kan en mand ikke finde vej i fjeldet, og i samlingens afsluttende novelle befinder vi os på et plejehjem, hvor pårørende følger en døende kvindes langsomme forsvinden.
Temaet udspiller sig forskelligt i novellerne, men kredser hver gang om det, som har været og aldrig bliver på samme måde igen.

Nina Belling, født 1957, er uddannet folkeskolelærer og i dansk som andetsprog. Hun er forfatter til en lang række romaner, senest romanen Søstre.

Pålandsvind udkommer 12. marts 2022 på brændpunkt.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt