Publiceret den: 16-02-2022
Fra storbyens lille lejlighed drømmer hun om sin barndoms somre i Vestjylland, hvor hugorme lå og solede sig på heden, mens bedstemoren lavede verdens bedste rødgrød, dengang verden var frisk og ny, for en menneskealder siden.

Forfatteren Marianne Bodil Mollerup, som debuterer med novellesamlingen "Skriften på Væggen - og andre fortællinger", blev født i 1952 og var en del af den ungdom, født mellem 1952 - 1954, der kom for sent til ungdomsoprøret, stod og kiggede på de afpillede rester af det store ædegilde udi frihed, kærlighed og valg ad libitum på alle hylder hvad angik uddannelse og job.

Det var hendes generation, som blev enlige mødre, dem der netop havde kæmpet for deres studentereksamen, da adgangsbegrænsningerne på de videregående uddannelser trådte i kraft. Det var de unge, der blev arbejdsløse i oliekrisens år og i dag fylder godt op i misbrugsbehandling, herberger for hjemløse og andre varmestuer for mennesker med ondt i livet.

"Skriften på Væggen - og andre fortællinger" giver stemme til nogle årgange, der aldrig blev spurgt.
Der er historien om manden, som skriver et manifest, Cecilie ikke kan læse, og Carlo, der ikke længere har brug for sit bord på værtshuset. To ældre veninder er ude at handle, og den pensionerede lærer bliver ramt af den søde kløe, da hun får en kæreste.

12 skæbnefortællinger om mennesker, som levede og virkede uden store ord og slag i bolledejen.

Coveret til novellesamlingen er udarbejdet af kunstnerne Thomas og Anne-Mette Kruse.

"Skriften på Væggen - og andre fortællinger" udkommer 1. marts 2022 på brændpunkt.

For yderligere info og / eller interesse i gratis anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:
Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt